Tarator Soslu Dikenli Kabak Tarifi

Tarator Soslu Dikenli Kabak Tarifi İçin Malzemeler

  • 2 adet dikenli kabak
  • Kızartmak için sıvı yağ
Tarator sos için:
  • 1 çay bardağı ceviz içi
  • 1 yemek kaşığı ekmek içi yada galeta unu
  • 2-3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı mayonez
  • Yarım limon suyu
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 diş sarımsak
  • Tuz

Tarator Soslu Dikenli Kabak Tarifi Yapılışı

  1. Kabakların dışını tamamen soyuyoruz. Ortasındaki kısmı çıkarıyoruz ve dilimliyoruz. Bu işlemi yaparken eldiven kullanmanızı tavsiye ediyorum.
  2. Diğer kabaklardan çok daha kuvvetli bi sıvısı var elinize yapışıyor kuruyor.
  3. Elden çıkarmak biraz zor oluyor. Çiğken tadı acur gibi hafif tatlı.
  4. Tavaya kızartma yağını döküp kızdırıyoruz. Kızan yağa kabakları atıyoruz ve kızartıyoruz.
  5. Kızaran kabakları tabağa alıyoruz.
  6. Tarator yaparken sosun akışkan olmasını istediğim için kıvam verecek ürünleri az kullandım.
  7. Süzme yoğurt yerine normal yoğurt kullandım hatta kenarında biriken sudanda bi kaşık ekledim.
  8. Gelelim sosun detaylarına: rondoya ceviz içini ekledim üzerine sarımsakları rendeledim.
  9. Sonra yoğurt galeta unu tuz mayonez limon suyu ve zeytinyağını ekleyip çektirdim. akışkan bir sos elde ettim.
  10. Yaptığım sosu kızarmış olan kabakların üzerine döküp servis ettim. Eğer markette pazarda bu sebze ile karşılaşırsanız mutlaka deneyin derim. Sosla birlikte lezzetine lezzet kattı. 😋 Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun. 

Yorumlar