Geçen hafta başlayan Facebook boykotu hareketi hızla büyüyor. Ardı ardına büyük firmaların platformdan reklamlarını çekmesi sonrası, Zuckerberg geri adım atmışa benziyor.
Facebook boykotu sonrası Zuckerberg hamlesi
ABD’de başlayan George Floyd eylemleri tüm şiddetiyle devam ediyor. Her ne kadar eylemler eskisi kadar yaygın olmasa da, ABD Başkanı Trump halen eylemin baş aktörü durumunda.Twitter üzerinde yaptığı ırkçı paylaşımlar silinen başkan, Facebook üzerinde ise dilediği gibi paylaşım yapmaya devam ediyordu. Özellikle Trump tarafından paylaşılan ırkçı olduğu söyelenen paylaşımların Facebook üzerinden kaldırılmaması, bardağı taşıran son damla oldu.
Bugün Coca-Cola‘nın arasına katılmasıyla Facebook reklam boykotu büyümeye devam ediyor. Daha önce de Verizon, North Face ve Unilever gibi bir çok büyük marka Facebook reklamlarını durdurmuştu. Zuckerberg ise dün gece yaptığı nefret söylemi politikası ile bu konuda ilk defa bir adım atmış oldu.
Bu yeni güncellemeye göre, Facebook üzerinde nefret suçu kapsamına giren paylaşımlar etiketlenecek. Paylaşım kaldırmaya karşı olan platform, kullanıcıların yanlış bilgi ve nefret suçu işleyen paylaşımları kolayca fark etmesini sağlayacak.
Ancak platform tarafından atılan bu adım pek etkili olmamışa benziyor. Facebook eskisi kadar etkin olmasa da reklam gelirleriyle büyük bir kâr elde ediyor. Buna göre yılda yaklaşık 17,4 milyar dolar sadece reklam gelirlerinden elde ediliyor.
Zuckerberg, Facebook boykotu sonrası dün borsada yüzde 8 değer kaybetti. Böylece dünyanın en zenginleri arasında olan Zuckerberg bu boykot sonrası şimdiden 7 milyar dolar gibi büyük bir kayba uğradı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder