Muhallebili Kadayıf Tatlısı Tarifi

Muhallebili Kadayıf Tatlısı Tarifi İçin Malzemeler

Kadayıf için;
  • 200 gramlık hazır kadayıf
  • 2 yemek kaşığı teremyağ
  • 5 yemek kaşığı şeker
  • Yarım su bardağı ezilmiş ceviz
Muhallebisi için;
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 3 yemek kaşığı dolu su pirinç unu
  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 1 yemek kaşığı teremyağ
  • Vanilya
  • 1 poşet kremşanti

Muhallebili Kadayıf Tatlısı Tarifi Yapılışı

  1. İlk olarak kadayıfı yapalım tüm malzemeleri teflon tavada biraz kavuralım ve soğumaya bırakalım.
  2. Muhallebi yaparken ben ocağı açmadan tencerede şeker, pirinç unu, nişastayı karıştırdım sonra sütü ekledim karıştırdım en son ocağın altını açtım (böyle yapınca topaklanma olmuyor).
  3. Orta ateşte muhallebi göz göz olunca kapatıp teremyağ ve vanilyayı ekledim karıştırdım soğuyunca kremşanti ekleyip mikserle 1 dk kadar karıştırdım.
  4. Şekil vermek size kalmış ben kupta yaptım önce ıslattım sonra kadayıf muhallebi kadayıf ve üstüne biraz kadayıf döktüm istediğiniz süsleme ile süslenir.
  5. Buzdolabında 1- 2 saat dinlenir afiyet olsun herkese.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ev Yapımı Etli Pizza Tarifi

  Ev Yapımı Etli Pizza Tarifi İçin Malzemeler Hamuru için: 5 su bardağı un 1 paket instant maya veya 1/2 (yarım) paket yaş maya 1 yemek kaşı...