Ay Çekirdekli Ve Susamlı Çubuk Tarifi

 

Ay Çekirdekli Ve Susamlı Çubuk Tarifi İçin Malzemeler

  • ️150 gram tereyağ
  • ️3 yumurta (Beyazları hamura, sarılar üzerine)
  • ️Yarım çay bardağı su
  • ️1 tatlı kaşığı tuz
  • ️2 yemek kaşığı toz şeker
  • ️3,5 – 4 su bardağı un

Üzeri için;

  • ️ 1/2 (yarım) kase kavrulmuş susam
  • ️1/2 (yarım) kase ay çekirdeği içi
  • Ayırdığım yumurta sarıları

    Ay Çekirdekli Ve Susamlı Çubuk Tarifi Nasıl Yapılır?

  • Un hariç tüm malzemeyi yoğurma kabında karıştırdım. Yavaş yavaş un ekledim.
  • Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde ettim. Hamur cıvık değil, yumuşak olacak. Bunun için unu kontrollü eklemek gerekiyor. Un miktarı yaklaşık yarım su bardağı arttırılıp, azaltılabilir.
  • Yoğurduğum hamuru streç ile sararak 30 dakika buz dolabında beklettim.
  • 30 dakika sonunda tezgahı hafife unladım, hamuru dikdörtgen olarak yarım parmak kalınlığında merdane ile açtım.
  • Hamurun üzerine ayırdığım yumurta sarılarının yarısını sürdüm.
  • Üzerine, hamurun her yerine gelecek şekilde susam serptim. Üzerinden, çok bastırmadan merdane ile geçtim.
  • Hamuru ters çevirmeden evvel önceden hazırladığım pişirme kağıdını tezgaha aldım. Merdaneye dolayarak hamuru ters çevirdim ve pişirme kağıdının üzerine serdim.
  • Hamurun arka tarafına kalan yumurta sarısını sürdüm.
  • Üzerine iç ay çekirdeklerini yine hamurun her yerine gelecek şekilde serptim. Yine çok bastırmadan merdane ile üzerinden geçerek ay çekirdeklerinin hamura yapışmasını sağladım.
  • Hamur artık hazır. Sıra şekil vermede. Hamuru bir parmak genişliğinde şeritlere bıçak yardımı ile ayırdım.
  • Şeritleri yine bıçak yardımı ile ortadan ikiye bölerek boylarını kısalttım.
  • Elde ettiğim şeritlerin ucundan iki elimle tutarak, bir elimi sağa, diğer elimi sola çevirerek büktüm.
  • Pişirme kağıdı serili tepsiye dizdim.
  • Önceden ısıttığım 180 derece fırında yaklaşık 30 dakika, kızarana kadar pişirdim.
  • ⚠️ben bu çubukları biraz kıtır seviyorum. O yüzden pişme işlemi sonunda hemen fırından çıkarmıyorum. Ilınana kadar fırının kapağını açarak fırında bekletiyorum.

Yorumlar