Hasan Paşa Köfte Tarifi

Hasan Paşa Köfte Tarifi İçin Malzemeler

Köftesi için;
  • 500 gr dana kıyma (Ben az yağlı kullanıyorum)
  • 1 yumurta
  • Tuz, karabiber, kimyon, kekik, pulbiber (Baharatlarını kendinize göre ayarlayın, istediğinizi ekleyip istediğinizi çıkarabilirsiniz, miktarı da yine size kalmış ben genelde hepsinden bir tatlı kaşığı kadar koyuyorum)
  • 1 orta boy soğan
  • 4 kaşık galeta unu
  • 1 avuç ince kıyılmış maydanoz
İçine;
  • 1 kavanoz garnitür
Püre;
  • 3 orta boy patates
  • Tuz, karabiber
  • Süt (sütü istediğiniz kadar koyabilirsiniz patatesin büyüklüğüne göre değişir. Ben yarım su bardağı koydum)
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
Üzeri için;
  • Rende kaşar peyniri (Ben ek olarak rende parmesan da kullandım)
Sosu için;
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
  • Kekik, kuru fesleğen, sarımsak tozu, tuz, karabiber

Hasan Paşa Köfte Tarifi Yapılışı

  1. Köfte içim soğan rondodan çekilir. Tüm malzeme yoğrulur. Çanak şekli verilir. İçleri garnitür ile doldurulur.
  2. Püre için patates haşlanır, ezilir. Süt, tereyağı ve baharatları eklenerek karıştırılır. Köftelerin üzerine eşit yayılır.
  3. Sos malzemeleri bir kaba alınır.
  4. Üzerine 2 bardak sıcak su ilave edilir, karıştırılır. Köftelerin üzerine gezdirilir.
  5. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 30 dk pişirilir. Daha sonra üzerine kaşar rendesi eklenerek kızarana kadar tekrar pişirilir

Yorumlar