Ekşili Kabak (Adana Yöresi) Tarifi

Ekşili Kabak (Adana Yöresi) Tarifi İçin Malzemeler

  • 5 adet orta boy kabak
  • 1 küçük kuru soğan
  • 4 adet orta boy domates
  • 1 dolu yemek kaşığı tereyağ
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı silme biber salçası
  • 1 su bardağı yeşil mercimek
  • 1 çorba kasesi haşlanmış nohut (Buzluktan çıkardım)
  • 4 büyük diş sarımsak
  • 1 adet limon suyu (Ben 6 küp önceden hazırladığım limon suyunu kullandım. İsteyen damak tadına göre ayarlayabilir)
  • Tuz
  • 1 yemek kaşığı dolu kuru nane
  • 3. 5 _ 4 su bardağı normal su
  • Not :Su bardağı ölçüsü 200 ml.

Ekşili Kabak (Adana Yöresi) Tarifi Yapılışı

Yaz kış fark etmez sevdiğim hafif yemeklerden biridir. Aslında Zeytin yağı veya sıvı yağ ile yapılır. Fakat ben tadı tam hissetmek için tereyağ kullanıyorum. Zeytinyağı tadı kabağı bastırmasın diye. Dileyen Zeytin yağı ile yapabilir. büyüklerden öğrendiğim kadarıyla bu güzel lezzeti sizlerle paylaşmak istedim.
Gelelim bu güzel yemeğin tarifine ;
  1. İlk önce yeşil mercimeğimizi ıslayalım. Ben haşlamıyorum. Sabahtan ıslanırsa zaten ince yapılı bir bakliyat haşlamaya gerek yok. ve diriliğini kaybetmiyor. ( önceden haşlanırsa çok yapısı bozuluyor)
  2. Soğanlarımızı küp küp tencereye doğrayıp koyalım. Tereyağımızı ve sıvı yağımızda şeffaf olana kadar kavuralım. ( orta ateşte)
  3. Salçamızı ekliyelim. Kokusu çıkana kadar kavuralım.
  4. Yıkayıp, soyup ve kuşbaşı doğradığımız kabaklarımızı tencereye koyalım. bir iki tür çevirerek kavuralım.
  5. Islanarak şişmiş olan mercimeğimizi süzelim. Tencereye koyalım.
  6. Buzluktan çıkardığımız önceden haşlanmış olan nohutu ekleyelim.
  7. Domatesler kalın kabukluydu. Kabuğunu soyup kuşbaşı doğrayıp ilave edelim. ( rende yapmayalım. )
  8. Bütün malzemeyi karıştıralım. Tuzunu ve limon suyunu koyalım. ( Damak tadına göre)
  9. Suyunu ekliyelim. Ocağın altını açalım. Kaynayınca altını kısalım.
  10. Kabakların pişmesine yakın sarımsakları ezelim. Karıştıralım.
  11. Yemeğimiz pişince altını kapatalım. Üzerine kuru nane serpeliyelim.
  12. Sıcak sıcak servis yapalım. Yanında başka hiçbir şeye ihtiyaç duymayan gayet sağlıklı besleyici sebzeyi ve bakliyatı bir arada bulunduran bir yemek.
    Afiyet olsun. 🍀

Yorumlar