Frambuazlı Yalancı Cheesecake Tarifi

Frambuazlı Yalancı Cheesecake Tarifi İçin Malzemeler

Tabanı:
  • 2 paket yulaflı bisküvi
  • 100 gr eritilmiş margarin
Muhallebisi:
  • 5 su bardağı süt
  • 1, 5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı dolusu un
  • 70 gram margarin
  • 1 vanilya
Sosu:
  • 250 gram frambuaz (Dondurulmuş kullandım)
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağından iki parmak az şeker
  • 1 yemek kaşığı dolusu nişasta

Frambuazlı Yalancı Cheesecake Tarifi Yapılışı

Merhaba canlaaar🙋
Tam mevsime uygun nefis mi nefis, yerken içinizi serinletecek hem meyveli, hem sütlü yumuşacık tatlımla geldim. Üstelik hiç fırınla uğraşmıyorsunuz😉Bu tarz tatlılar genelde irmikli yapılıyor. Biz de irmikli sütlü tatlıları hiç sevmiyoruz, ben de tarifi bu şekilde değiştirerek irmiksiz yaptım ve sonuç görüldüğü üzere muazzam oldu😍😍
  1. Bisküvileri eritilmiş margarinle robota alıp un ufak çekin.
  2. Kelepçeli kalıbın tabanına döküp kaşıkla iyice bastırarak sıkılaştırın. Ben 26 cm’lik kelepçeli kalıp kullandım. (Kalıbın tabanına yağlı kağıt sermenizi öneririm, ben sermemiştim ve biraz zorlandım dilimleri alırken)
  3. Bisküvi tabanını muhallebi hazır olana kadar buzdolabına kaldırın.
  4. Muhallebisi için; süt, şeker ve unu tencereye alıp pürüzsüz olana kadar karıştırın.
  5. Daha sonra ocağa alıp kaynayana kadar karıştırın.
  6. Kaynayınca altını kısıp un kokusu olmaması için 2 dk daha karıştırıp ocaktan alın.
  7. Margarin ve vanilya ekleyip iyice karıştırın.
  8. Muhallebiyi  bekletmeden bisküvi tabanının üzerine boşaltıp yayın.
  9. Oda sıcaklığına gelince buzdolabına kaldırın.
  10. Sos malzemelerinin hepsini tenceye alıp tel çırpıcıyla kaynayıp kıvam alana kadar sürekli karıştırın.
  11. İlk sıcaklığı gidince tatlının üzerine dökün.
  12. Üzerini streç filmle kapatıp 3-4 saat buzdolabında dinlendirin.
  13. Kenarlarını tam dibe kadar inmeden bıçağın ucuyla sıyırın.
  14. Kalıptan çıkarıp dilediğiniz gibi süsleyin ve dilimleyerek servis edin. Üzerini meyveli yerine, isterseniz çikolatalı da yapabilirsiniz. Afiyet olsun.

Yorumlar