Tavuklu Beşamel Soslu Karnabahar Tarifi

Tavuklu Beşamel Soslu Karnabahar Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 adet orta boy karnabahar
  • 3 adet kemiksiz but (Izgara but diyede geçiyor)
  • 2 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
Beşamel Sos İçin ;
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı süt
  • 1 çay kaşığı tuz
  • Karabiber

Tavuklu Beşamel Soslu Karnabahar Tarifi Yapılışı

  1. Tavuğu çok küçük olmayacak şekilde küp küp doğrayın ; tavuk ve karnabaharları yumuşayana kadar birlikte haşlıyoruz, ben haşlarken içine 1 adet kökündeki yaprağından atıyorum çünkü yaprağının çok faydası var mesela iltihap sökücü etkisi var araştırıp faydalarına bakmanızı öneririm, ben çorba yaparken de varsa yaprak muhakkak çorbayı kaynatırken içine atıyorum. .
  2. Bir tavada tereyağını eritin unu ilave edin ve unun kokusu çıkıncaya kadar kavurun, kavururken aynı anda azar azar sütü ilave ederek çırpıcı ile çırpmaya devam edin ki topaklanmasın tuz ve karabiberi de ekleyip kaynayınca ocaktan alın.
  3. Ben bütün yemekleri döküm tencerede yapıyorum siz istediğiniz bir fırın kabına haşladığınız tavuk ve karnabaharları dökün üzerine beşamel sosu da dökün.
  4. Önceden ısıtılmış fırında 180 derece pişirin. Ben son 15 dakika kala kaşar rendesini ekleyip üstü kızarınca fırından alıyorum siz isterseniz ilk başta kaşar rendesini ekleyebilirsiniz. Afiyet olsun 

Yorumlar