Zeytinyağlı Yaprak Sarma Tarifi

Zeytinyağlı Yaprak Sarma Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 kg salamura asma yaprağı
  • 2,5 su bardağı pirinç (Ben baldo kullandım)
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 orta boy soğan
  • Yarım demet maydanoz
  • 1 domates
  • 2 yemek kaşığı salça
  • 2 yemek kaşığı nar ekşisi
  • 2 yemek kaşığı kuş üzümü
  • Yarım limon suyu
  • 1 çay kaşığı pulbiber
  • 1 çay kaşığı tatlı kırmızı toz biber
  • 1 çay kaşığı yenibahar
  • 1 çay kaşığı kuru nane
  • Yarım çay kaşığı toz tarçın
  • İki tutam kuru mor reyhan

Zeytinyağlı Yaprak Sarma Tarifi Yapılışı

Merhaba! Nesillerdir yapılan ve her yörenin kendine has unsurlarıyla harmanladığı geleneksel bir yemek zeytinyağlı yaprak sarma. Ben de yıllar içinde değiştirip, geliştirdiğim bu tarifle; özellikle kullandığım farklı baharatlarla güzel bir tada ulaştığımı düşünüyorum. Umarım deneyip bana fikirlerinizi söylersiniz.
Yaprakların hazırlanısı:
Mümkünse bir gün önceden suya koyup tuzunu çıkarmak gerekiyor. Benim gibi aklınıza bir yemek düştüğünde hemen yapmak isteyenlerdenseniz yaklaşık 1 saat sıcak suda bekleterek (suyunu bir kaç kez değiştirerek) yaprağın tuzunu çıkarıp kullanabilirsiniz. Yine de tuzu tam çıkmamış olursa, hazırlayacağınız iç harca hiç tuz koymayarak tuz oranını dengeleyebilirsiniz.
  1. İç harcın hazırlanışı:Soğanı, domatesi, maydanozu rondoda çekiyoruz. Bunları bir kaba alıp üzerine yıkayıp süzdüğümüz pirinçleri, zeytinyağını, salçayı, nar ekşisini, limon suyunu ve yukarıda malzeme listesinde saymış olduğum tüm baharatları ekleyip karıştırıyoruz. Benim salçam ev yapımı olduğu ve kendinden epeyce tuzlu olduğu için iç harca ekstra tuz eklemedim.
  2. Yaprakların içine harcımızdan az az koyup sarıyoruz.
  3. Pirinçler piştiğinde hacim olarak epey genişleyeceğinden içini koyarken abartmamak önemli. Makbul olan kalem gibi sarmalar yapmak.
  4. Sarmaları pişireceğiniz tencerenin dibine yırtık ya da fazla sert olan yaprakları serebilirsiniz. Böylece tencerenin dibinin tutması durumuna karşı önlem almış olacaksınız.
  5. Sarmaları tencereye dizip üzerini geçmeyecek kadar su koyuyoruz.
  6. Sarmaların üzerine bir kaç kaşık zeytinyağı gezdiriyoruz.
  7. En üste limon dilimleri koyup, kısık ateşte bir buçuk saat pişiriyoruz.
  8. Tabanı kalın olan tencereler sarma pişirmeye daha elverişlidir. Ben yayvan granit bir tencere kullandım.
Süre sonunda ocağın altını kapatın. Bir kaç saat dinlendirip servis yapın. Afiyet olsun.
REKLAM

Yorumlar