Gençlerin projelerini desteklemek için harekete geçen Doritos ve Facebook birlikte yeni bir proje başlattı. hayallerini gerçekleştirmek isteyen gençlerin projelerine kitlesel fonlama yoluyla kaynak yaratılacak. Projeler Instagram ve Facebook üzerinden de desteklenecek.
Doritos ve Facebook yeni proje başlattı
FonGogo kitlesel fonlama platformunun işbirliği ile yürütülen yeni projede, hayallerini gerçekleştirmek isteyenlerin hazırladıkları projelerine kitlesel fonlama yoluyla kaynak yaratılması destekleniyor. Projelerin tanıtımı için Doritos milyonluk medya bütçesi ayırdı. Bu destekten yararlanmak isteyen proje sahiplerinin 10 Mart 2020’ye kadar başvurularını yapmaları gerekiyor.
Sosyal medyada #bicesaret platformu ile gerçekleştirilen kampanya çerçevesinde Çevre, Dans, Eğitim, Kültür & Sanat, Film, Müzik, Spor, Tasarım & Mimari, Teknoloji ve Turizm konularında hazırlanan projelerin tanıtımı Doritos tarafından desteklenecek.
Bu alanlardaki projeler için FonGogo kitlesel fonlama web platformunda oluşturulan Doritos #bicesaret sekmesine başvuru yapılıyor. Başvuruda bulunan projeler Doritos’un medya gücüyle milyonlarca kişiye tanıtılacak. Instagram ve Facebook üzerinden projelerin reklam ve tanıtımları yapılacak.
Konuyla ilgili açıklama yapan Doritos/PepsiCo Yiyecek Pazarlama Direktörü Osman Dilber şunları söyledi:
“İnsan yaşamında gençlik yılları belki de en çok hayal kurulan ve bu hayallerin peşinden koşulan dönemidir. Hayaller önemlidir, çünkü onlar insanların potansiyelinin hayata geçmesini ve topluma katkıya dönüşmesini sağlar. Gençlik aynı zamanda yaşamın en zor dönemlerinden de biri olabiliyor. Uluslararası Gençlik Federasyonu tarafından 18 – 24 yaş arası gençler arasında dünya çapında yapılmış bir araştırmada, Türk gençlerinin stres düzeyi en yüksek seviyede çıktı. Doritos bu kampanya ile gençleri cesaret göstermeye ve hayallerini gerçekleştirmeye davet ediyor. Onlardan umutlarını korumalarını istiyoruz. Gençlik, Türkiye’nin geleceğidir ve biz ülkemizin geleceğini her zaman destekleyeceğiz. Başvurulan projeleri sosyal medya üzerinden milyonlara tanıtacağız. Proje kapsamında bir dizi tanıtım faaliyetlerimiz olacak. Bugün bizlerle birlikte olan geçmişte kitlesel fonlama ile hayallerine kavuşmuş örnek insanlar: Barkın ve Nisan’ın hikayelerine dijital mecralarda sık sık denk geleceksiniz. Bu başarılı arkadaşlarımızın ilham vermesini ve onları harekete geçirmesini umuyoruz.”
Facebook Ortadoğu, Afrika ve Türkiye Başkan Yardımcısı Derya Matraş ise şu değerlendirmeyi yaptı:
“Dünyanın dört bir yanındaki insanların kendileri için önemli olan kişisel amaçlarına, hedeflerine ulaşabilmelerine yardımcı olmak Facebook olarak en büyük önceliklerimizden biri. Bu doğrultuda başlattığımız Bağış Kampanyaları özelliği üzerinden, şu anda 17 ülkede insanlar kişisel amaçları için bağış kampanyaları başlatabiliyor. Doritos’un ana iş ortaklarından biri olarak, kitlesel fonlama stratejisinin oluşturulmasından başlayarak tüm beyin fırtınası seanslarında, kreatif üretim ve medya planlaması süreçlerinde kampanyaya dahil olduk. Kitlesel fonlamanın gücünü de kullanarak Türkiye’de hayata geçirilen #bicesaret kampanyası ile ülkemizde de bu olgunun güçlenmesine katkıda bulunacağımıza inanıyoruz. Böyle bir fırsat yarattıkları için Doritos’a ve verdiği destek için de Fongogo’ya teşekkür ediyoruz.”
Kitlesel fonlama gelişecek
Bu tür projeler dünyada yaygın olarak gerçekleştiriliyor. Bu yöntemin en fazla kullanıldığı Çin’de 2017 yılında kitlesel fonlama işlemlerinin toplam değeri 357 milyar ABD dolarına ulaştı.
Geçen yıl tüm dünyada yaklaşık 6,5 milyon proje için kitlesel fonlama kampanyası yapıldı ve bu yöntemle yaratılan fonlarda yüzde 33,7 artış oldu.
Türkiye’de ise kitlesel fonlama yeni gelişmekte olan bir alanı oluşturuyor. Bununla ilgili hisse bazlı tarafta yapılan işlem hacminin değer itibarıyla 2020 yıl sonunda 3 milyon ABD doları olması bekleniyor.
Proje kapsamında 7 kıtaya giderek fotoğraflayan en genç Türk ünvanlı Barkın Özdemir ve Türkiye’den çıkan sayılı kadın orkestra şeflerinden biri olan Nisan Ak‘ın ilham veren hikayeleri ile toplumu #bicesaret projesine katılmaya davet eden videolar hazırlandı.
Projenin ikinci ayağında ise fongogo.com’a yapılan başvuruların Instagram ve Facebook’ta tanıtımlarının yapılması ile milyonlara duyurulması yer alıyor. fongogo tarafından onay verilen ve sisteme dahil olan projelere yapılacak fonlama ile toplanan para 10 gün içinde proje sahibine transfer edilecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder