İnternetin yaygınlaşması ile birlikte, kullanıcı verilerinin gizliliği ve akıcı bir internet deneyimi de oldukça önemli hale geldi. Popüler tarayıcı Google Chrome reklam engelleme politikaları ile sık sık gündeme geliyor. Dünya üzerinde birçok kullanıcı da Chrome’u tercih ediyor. Bu sebeple, Google için kullanıcılarına üst düzey internet deneyimi yaşatmak çok önemli.
Konuyla ilgili birçok çalışma yapan Google, şimdi de internet sitelerinde bulunan video reklamlarına müdahale edecek.
Video reklamları için Google Chrome reklam engelleme politikası değişiyor
Google, reklam gelirlerinden oldukça büyük kazanç elde ediyor. Ancak bunu yaparken de kullanıcılarını rahatsız etmek istemiyor. Bu sebeple yeni gelen düzenleme ile birlikte, video reklamlarına önemli ölçüde değişiklik geliyor. Chrome, bundan sonra Daha İyi Reklamlar Koalisyonu tarafından yayınlanan yeni bir dizi reklam standardına uymaya başlayacak. Yeni standartlar ile birlikte reklamlarını zorla izletmeye çalışan siteler tespit edilecek.
İlk 5 saniye içerisinde atlanamayan ve toplam uzunluğu 31 saniyeden uzun reklamları gösteren siteler için bazı yaptırımlar uygulanacak. İzlenen bir videonun ortasında gösterilecek reklamlara da sınırlama geliyor. Ayrıca resim, metin veya video reklamlarının boyutu, pencere boyutunun üçte birinden büyük olamayacak. Herhangi bir sitenin bu yeni standartları ihlal ettiği tespit edilirse, Chrome bu sitede reklam görüntülemeyi durduracak.
Yeni düzenleme ile birlikte, Google’ın kendi siteleri de bu kurala uyacak. Şirket, kendi siteleri için özel muamele yapılmayacağını açıkladı. Arama devi, örnek teşkil etmeyi ve YouTube reklamlarını yeni standartlara uyacak şekilde değiştirmeyi amaçlıyor. Özellikle YouTube videolarının ortalarında çıkan reklamlar konusunda büyük bir düzenlemeye gidilecek.
Google, yeni düzenlemeye uymaları için sitelere 5 Ağustos 2020‘ye kadar süre tanımış durumda. Koalisyon ise rahatsız edici videoların önümüzdeki 4 ay içerisinde durmasını istiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder