19 Temmuz 2023 Çarşamba

Instagram logosunun geçmişten günümüze değişimi

 Instagram, milyonlarca kullanıcısıyla dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından biri olarak öne çıkıyor. İlk olarak 2010 yılında yayımlanan ve daha sonra Meta tarafından satın alınan bu platform, yenilikçi özellikleri ve görsel odaklı yapısıyla dikkatleri üzerine çekmeyi başardı.

Sosyal medya platformlarının logoları, akılda kalıcılık için oldukça önemli. Bu noktada Instagram’ın logosu da tasarımı, renkleri ve yansıttığı mesaj ile oldukça dikkat çekiyordu. Bu içeriğimizde, Instagram logosunun geçmişten günümüze değişimini ele alacağız.

Instagram logosunun geçmişten günümüze değişimi

Instagram, şimdiye kadar birkaç kez kez logo değiştirdi. Fakat platformun kimliğini temsil eden fotoğraf makinesi şeklinden hiçbir şekilde vazgeçmedi. Bunun nedeni, fotoğraf makinesinin platformun fotoğraf paylaşma odaklığı olduğunu temsil etmesi. O halde Instagram logosunun geçmişten günümüze değişimine geçelim.

Instagram logosunun geçmişten günümüze değişimi

2010: Polaroid kamera

Instagram’ın ilk kullandığı logo, Polaroid kameranın önden çekilmiş görünümüydü. Platformun kurucularından olan Kevin Systrom tarafından tasarlanan bu logo, Instagram’ın fotoğraf paylaşma odaklı olduğu mesajını net şekilde veriyordu.

Instagram logosunun geçmişten günümüze değişimi

Bununla beraber üstünde platformun adının yazdığı küçük bir yazı da olduğu görülebilir. Instagram’ın bu logosu gözünüze biraz kötü görünmüş olabilir. Ancak şunu belirtmek gerekiyor ki; dönemin trendlerine uygun olarak, o zamanın standartlarına göre oldukça etkileyici ve güzel bir logo olarak kabul ediliyordu.

2010: Yenilenmiş Polaroid kamera

Instagram, aynı yıl önemli başarılara imza attı ve binlerce telefonda kullanılmaya başlandı. Platformun kurucusu Kevin Systrom, kendi tasarladığı logonun profesyonel bir görünüme sahip olmadığını düşünüyordu.

Instagram logosunun geçmişten günümüze değişimi

Instagram ekibi, daha profesyonel bir logo tasarımı için dışarıdan bir uzman ile çalışmaya karar verdi. Kevin Systrom’ın yakın arkadaşı olan tasarımcı ve fotoğrafçı Cole Rise ile anlaşıldı. Rise ise ilk logoya kıyasla daha minimal ve sade bir tasarımla şirketin karşısına çıktı.

İkinci logoda ise bir gökkuşağı şeridi ve sans-serif yazı tipi kullanılarak yazılan “INST” yazısı yer aldı. Bu yazı tipi ve gökkuşağı şeridi, logonun üst sol köşesine yerleştirildi. Logonun sağ üst köşesinde ise ikinci bir kamera bulunuyordu. Bu da o zamanlarda yeni yaygınlaşmaya başlayan özçekim (selfie) trendini temsil ediyordu.

2011: Daha parlak renkler

2011 yılına geldiğimizde ise Instagram logosunda devrim yaratacak bir değişiklik olmadı. Platformun logosu hala Polaroid fotoğraf makinesi şeklindeydi ve genel tasarımı büyük ölçüde korundu. Fakat ince detaylar göze çarptı.

Instagram logosunun geçmişten günümüze değişimi

Yukarıda gördüğünüz Instagram’ın üçüncü logosu, tasarlanırken, renklerde hafif tonlamalar yapılarak logo daha canlı hale getirildi. Ayrıca gölgelendirmelerde de ufak tefek değişiklikler yapıldı. Tabii bunlar da gözden kaçmadı.

2016 yılında Instagram logosunda devrim niteliğinde bir değişiklik yapıldı. Öyle ki daha minimalist bir tasarım benimsendi. Logoda, mavi-turuncu-pembe bir geçiş tonu kullanıldı. Ayrıca Polaroid kamera resmi kaldırıldı ve onun yerine, onu temsil eden minimalist bir çizim kullanıldı.

Instagram logosunun geçmişten günümüze değişimi

Mackey Saturday tarafından tasarlanan Instagram’ın dördüncü logosu, markayı daha modern ve sade bir görünüme kavuşturdu. Bu logo, o dönemdeki diğer sosyal medya platformlarının logoları için de önemli bir ilham kaynağı oldu.

2022 yılında tasarlanan ve günümüzde kullanılan bu logoda ise önemli bir değişiklik yapılmadı. Yalnıca arka planda kullanılan mavi renk daha sade bir ton aldı, pembe ve sarı renkler ise daha canlı ve parlak hale geldi.

Instagram logosunun geçmişten günümüze değişimi

Instagram’ın Kreatif Direktörü Cynthia Pratomo, bu tasarımı şöyle açıklıyor;

Yenilik ve keşif ruhuyla tasarım evrimine yaklaştık ve sınırlarımızı zorlayacak küresel tipografi uzmanları, sanatçılar ve yaratıcı teknologlardan oluşan bir beyin güveniyle bir araya geldik. Birlikte, markanın en iyisini korurken yeni bir enerji ve ifade gücüyle doldurduk.

Cynthia Pratomo

Şirketler, dönemin trendlerine uygun olabilmek ve markalarını güncel tutabilmek için logolarını sürekli olarak güncelliyorlar. Bir markayı temsil eden logolar, yenilikçi bir görünüm sunmak için oldukça önemli. Bu doğrultuda sosyal medya platformları da sürekli olarak tasarım değişikliğine gidiyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder