Yemek tarifleri / Kereviz Salatası Tarifi

Kereviz Salatası Tarifi  İçin Malzemeler

  • 2 orta boy soyulmuş ve rendelenmiş kereviz
  • 4 yemek kaşığı mayonez
  • 2 su bardağı yoğurt
  • Yarım demet dereotu
  • 2 diş sarımsak(isteğe bağlı)
  • Tuz
  • 1 çay bardağı dövülmüş ceviz

    Kereviz Salatası Tarifi Yapılışı

    1. Rendelediğimiz kerevizin üzerine yoğurt ve mayonez karışımını döküyoruz.
    2. Dereotunu küçük küçük kıyıp onu da salataya ilave ediyoruz.
    3. Malzemelerin hepsini karıştırıyoruz. Son olarak tuzunu ve dövülmüş cevizi ilave ediyoruz. Afiyet olsun.
    Ben bu salatayı  12 aylık olan oğluma sık sık yapıyorum. Tek farkı mayonez kullanmıyorum böyle de çok güzel oluyor. Özellikle yemeklerin yanında hemen azıcık kereviz rendeleyip az az diğer malzemelerden ekleyerek hızlıca yapıyorum, severek yiyor.

    Kereviz salatası için öneri

    • Dilerseniz kereviz salatanıza mayonez eklemeden de tüketebilirsiniz

      Kereviz faydaları

      • İçerisinde bol miktarda A ve C vitamini bulunmaktadır.
      • Astım hastalığına karşı olumlu etkileri vardır.
      • Kan basıncını kontrol eder.
      • Vücuttaki sıvı dengesini düzenleyicidir.
      • Hazmı kolaylaştırıcıdır. Sindirim sistemini rahatlatır.
      • Bağışıklık sistemini güçlendirir.
      • Diyabet içinde faydaları vardır.
      • Yorgunluk giderici özelliği vardır.
      • İçerisinde yüksek miktarda lif vardır.
      • Anemi hastalığına karşı olumlu etkileri vardır.

      Kereviz salatası kalori

      • Orta büyüklükte 1 porsiyon kereviz salatası yaklaşık olarak 172 kaloriye denk gelmektedir.

Yorumlar