Yemek tarifleri / Yoğurtlu Turp Salatası Nasıl Yapılır

Malzemeler
  • 2 adet turp
  • 2 adet havuç
  • 5 yemek kaşığı süzme yoğurt
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 çay kaşığı tuz
Hazırlanışı
  1. Öncelikle turp ve havucu soyarak rendenin iri tarafı ile rendeleyelim.
  2. Geniş bir kasede süzme yoğurt, normal yoğurt ve tuzu çırpalım.
  3. Rendelenmiş havuç ve turpları ekleyerek karıştıralım.
  4. Servis tabağına aldığımız salatamızı dilediğimiz gibi süsleyip servis edelim.

Turp Salatası Püf Noktaları

  • Turp salatası yaparken ben bir beyaz bir kırmızı turp kullandım. Evde o şekilde vardı, ama beyaz, kırmızı, pembe veya siyah turp farketmez. Her türlü turp ile yapılabilir.
  • Yoğurtlu salatalarda süzme yoğurt tercih ediyorum. Normal yoğurtlar genelde daha sıvı kıvamlı oluyor. Ancak sizin yoğurdunuz koyu ise normal yoğurtla da yapılabilir. Süzme yoğurdun kıvamını açmak için içine biraz normal yoğurt veya çok az su eklemeyi tercih ediyorum. Dilerseniz normal yoğurdun suyunu süzdürüp kullanabilirsiniz.
  • Sarımsak sevenler 1 diş dövülmüş sarımsak kullanabilirler.

Havuçlu Turp Salatası Kaç Kalori?

  • Bu ölçülerle hazırlanan salata yaklaşık 4 kişi için yeterli miktarda oluyor. Bu durumda bir porsiyon yaklaşık 50 (kcal) kalori civarındadır diyebiliriz.
  • Diyet yapanlar için de oldukça sağlıklı ve besleyici bir salatadır. Kullanacağınız yoğurdun yağ oranına dikkat ederek az yağlı yoğurtlarla hazırlarsanız diyet menülerinize rahatlıkla ekleyebilirsiniz.
Turp genel olarak çok faydalı bir besindir. Kırmızı turp olsun siyah turp olsun faydaları saymakla bitmez. Genelde limon sıkılıp dilimler halinde tüketiyoruz veya rendelenmiş olarak yine zeytin yağı ve limonla salata halinde tüketiyoruz ama ben en çok yoğurtlu halini sevdim. Yoğurt turbun o acımsı buruk tadını bastırdığı için gerçekten kaşık kaşık tüketebiliyorsunuz. Denemenizi şiddetle tavsiye ederim :)

Yorumlar