Patlıcanlı-Mantarlı Bulgur Pilavı Tarifi

Patlıcanlı-Mantarlı Bulgur Pilavı Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 su bardağı bulgur
  • 10 adet mantar
  • 1 adet yeşil biber
  • 1 adet kapya biber ( evde yoktu koyamadım )
  • 1 büyük boy domates
  • 1 adet soğan
  • 1 adet küçük boy patlıcan
  • 1 yemek kaşığı salça
  • Zeytinyağı veya sıvı yağ
  • Tuz
  • Kimyon
  • Karabiber
  • Pulbiber
  • Kekik
  • Toz Kişniş
  • (Baharatlarda sevmediğiniz varsa kullanmayabilirsiniz ama ben kullanmanızı öneririm)

Patlıcanlı-Mantarlı Bulgur Pilavı Tarifi Yapılışı

  1. Yemeklik doğradığımız soğanları yağda biraz öldürelim.
  2. Ardından doğradığımız biberleri ve küp doğradığımız patlıcanları ekleyelim.
  3. Bir kaç dakika sonra küçük küçük doğradığımız mantarlarımızı da koyup pişirmeye devam edelim.
  4. Salça ve yemeklik doğradığımız domatesleri de ekleyip kapağını kapatıp pişmeye bırakalım.
  5. Benim gibi domatesin suyu pek yoksa ve yağı az kullandıysanız biraz sıcak su ekleyip pişmeye bırakalım.
  6. Dilediğiniz baharatları ekleyelim.
  7. Sebzeler piştiyse bulguru koyup üzerine bir buçuk su bardağı su(sıcak soğuk farketmez ben iki şekilde de kullanıyorum) ekleyelim ve en küçük gözde kısık ateşte pişmeye bırakalım.
  8. Suyunu tamamen çektikten sonra altını kapatalım ve dinlenmeye bırakalım.
    Afiyet olsun.

Yorumlar