Pratik Sütlaç Tarifi

Pratik Sütlaç Tarifi İçin Malzemeler

  • 6 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı  Pirinç
  • 1 su bardağına yakın şeker (ölçüyü damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz)
  • 1 çay kaşığı  vanilya şurubu ( toz vanilyanın yarısı da olur)
  • Pirinci haşlamak için su

Pratik Sütlaç Tarifi Yapılışı

Eveet uzun süre süt diyeti yapmış bir anne olarak diyeti bıraktıktan sonra ilk en çok özlediğim sütlacı yaptım ☺️ sizinle de paylaşmadan edemedim çünkü Sütlaç konusunda acemi olduğumdan bu tutan tarif kaçmazdı. Kayınvalıdem sağolsun🤗
  1. Ben çiğ süt alıyorum kendim pişiriyorum ocaktan alır almaz da sütlacı yaptım. Eğer siz hazır süt kullanacaksanız sütü tencereye alıp önce 5 dk kaynatın.
  2. Sütümüz kaynarken pirinçi bir güzel yıkayıp önceden küçük bir tencerede üzerini geçecek kadar su ekleyip hafif diri kalana kadar haşlıyoruz.
  3. Haşlandıktan sonra ocaktan alıp kaynayan sütün içerisine ekleyip orta ateşte pirinçler iyice yumuşayıp özleşene kadar kaynatıyoruz. Kıvamı zaten anlaşılır.
  4. Kıvama gelince şekerimizi ve vanilyamızı ekleyip 5 dk daha kaynatıp ocaktan alıyoruz sıcakken servis kaplarına alıp soğumaya bırakıyoruz. Sıcak ılık veya soğuk nasıl yemeyi Seviyorsanız Şimdiden afiyet olsuuuunn ☺️

Yorumlar