Biberli Ekmek Tarifi

Biberli Ekmek Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 çay bardağı ılık su
  • Yarım çay bardağı yoğurt veya 1 çay bardağı süt
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kuru maya
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Yaklaşık 2 su bardağı un
Harcı İçin ;
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 adet kapya biber
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı pul biber
  • 1 tatlı kaşığı kuru nane
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 1 çay kaşığı kimyon

Biberli Ekmek Tarifi Yapılışı

Öncelikle herkese kolay gelsin 😋 Size hem çay saatine hemde sofranıza çok yakışacak üstelik çok pratik bir biberli ekmek tarifi vereceğim bizde bağımlılık yaptı haftada bir muhakkak yapıp yiyoruz 😍😋
  1. Öncelikle mayayı ılık su ve şekerle yaklaşık bir 5 dakika mayalandıralım.
  2. Daha sonra yoğurt veya sütü sıvı yağ ve sütü katıp hafif karıştırın ve unu yavaş yavaş ekleyin , unu az yazmış olabilirim ama ben 2 su bardağı kullandım bu tarifimde. Ben mayalı hamuru çok yoğurmam malzemeler özdeşleşince mayalanmaya bırakalım 25-30 dakika mayalansın.
  3. O arada biz harcı hazırlayalım soğan ve biberi robottan geçirelim daha sonra tavada bu şekilde soteleyelim.
  4. Hafif sotelendikten sonra içine sıvı yağ salça ve baharatları da ekleyip karıştıralım.
  5. Hamuru tepsiye serelim bu harcı da üzerine sürelim güzelce yayalım. Ben davul fırın kullanıyorum 15 dakika alt kısmı 15 dakika üst kısmını pişiriyorum ve harika oluyor.
    Şimdiden afiyet şifa olsun 😍😘 Kıymetli yorum ve fotoğraflarınızı bekliyorum 💞

Yorumlar