Yoğurtlu , Tavuklu Patates Yemeği Tarifi

Yoğurtlu , Tavuklu Patates Yemeği Tarifi İçin Malzemeler

  • 4 adet orta boy patates
  • 2 adet kemiksiz doğranmış tavuk göğsü
  • 2 su bardağı haşlanmış nohut (ben konserve kullandım)
  • 1 adet tam yumurta
  • 1, 5 kase yoğurt
  • Tuz
Üzeri İçin ;
  • Sıvı yağ
  • Nane

Yoğurtlu , Tavuklu Patates Yemeği Tarifi Yapılışı

  1. Tencereye çok az sıvı yağ konur ve tavuklar eklenerek önden biraz kavrulur.
  2. Üzerine küp küp doğradığımız patatesler ve biraz da su eklenerek pişmeye bırakılır.
  3. Pişen yemeğin içine nohutlar eklenir. Bir yandan yoğurdumuzun içine yumurta eklenir ve karıştırılır.
  4. Tencereden biraz su alıp yoğurda eklenir ve iyice karıştırdıktan sonra yoğurt yavaşça tencereye dökülür ve hemen karıştırılır. Ben biraz da limon sıktım bu aşamada.
  5. Tuzu da atılır ve bir kaç dakika daha pişirilerek altı kapatılır. Bir tavaya sıvı yağ konur ve üzerine nane konulup kavurduktan sonra yemeğin üzerine dökülür. Afiyet olsun
    NOT : Aslında nane yerine has bir (bir çeşit safran) konulur ama ben bulamadığım için nane koydum. Bir ve un eklenebilir terbiyesine.

Yorumlar