İç Pilavlı Tavuk But Sarma Tarifi

İç Pilavlı Tavuk But Sarma Tarifi İçin Malzemeler

  • 5 adet kemiksiz but
Marine İçin ;
  • Yarım çay bardağı süt ve
  • 1 çay kaşığı tuz
İç Pilavı İçin ;
  • 1  su bardağından iki parmak eksik pirinç
  • 1 adet orta boy soğan
  • 1 adet küçük rendelenmiş havuç
  • 1 yemek kaşığı dolmalık fıstık
  • 1 çay kaşığı ucuyla tarçın
  • 1 yarım çay kaşığı yeni bahar
  • 1 yarım çay kaşığı karabiber
  • 1 yarım çay kaşığı tuz
  • 1 su bardağı sıcak su
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Yarım yemek kaşığı tereyağ
Üzerinin Sosu ;
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 yarım yemek kaşığı salça
  • 2-3 yemek kaşığı sıvı yağ (ben kullanmadım)
  • 1 çimdik tuz

İç Pilavlı Tavuk But Sarma Tarifi Yapılışı

(Orijinal tarifinde havuç yok ben ekledim ve 1 yemek kaşığı kuş üzümü, 2 yemek kaşığı kabuksuz bademi çıkarttım)
  1. Öncelikle tavukları yıkayıp kurulayın.
  2. Daha sonra büyük bir tabağın içerisine koyup hafif tuzlayıp yarım çay bardağı sütü ekleyip 2-3 saat üstü kapalı buzdolabında Marine edin.
  3. İç pilav için pirinci sıcak ve tuzlu suda 15 dakika bekletin. Daha sonra suyunu iyice süzün.
  4. Uygun bir tavaya sıvı yağ ve tereyağını koyup eritin. Üzerine soğanı ilave edin ve 1 dakika soteleyin.
  5. Daha sonra rendelenmiş havuç ve dolmalık fıstığı ilave edin.
  6. Havuçlar yumuşadığında pirinci ilave edip 1-2 dakika beraber kavurun.
  7. 1 su bardağı kaynamış suyu ilave edip hafif diri kalacak şeklinde pişirin. Ve demlenmeye bırakın.
  8. Marine olmuş tavukların fazla sütünü süzün ve küçük bir çorba kasesi içine alın ortasına bir yemek kaşığı kadar pilavdan koyup kürdanla birleştirin.
  9. Uygun bir borcama koyup sosu üzerine sürün.
  10. Üzerini fırın poşetiyle kapatıp 180 derce 40 – 45 dakika pişirin.
  11. Daha sonra poşeti alıp 15 dakika üstü açık pişirmeye devam edin.
    Ayriyeten borcamı yağlamadım. Deneyecek olanlara şimdiden Afiyet olsun 

Yorumlar