Mayonezli Pizza Ve Poğaça Hamuru (Denemeye Değer Lezzet) Tarifi

Mayonezli Pizza Ve Poğaça Hamuru (Denemeye Değer Lezzet) Tarifi İçin Malzemeler

  • 250 ml. ılık su
  • 1 paket instant maya
  • 2 yemek kaşığı tepeleme mayonez
  • 1/2 (yarım) çay bardağı sıvı yağ
  • 1 tatlı kaşığı tepeli tuz
  • 2. 5 yemek kaşığı tepeli şeker
  • 4 su bardağı hafif tepeli un ( markaya göre un miktarı değişebilir )
Üzeri için:
  • 3 tatlı kaşığı mayonez
  • Yeteri kadar kaşar rendesi
  • İsteye bağlı sucuk
  • İsteye bağlı domates
  • Mavi haşhaş ( poğaça üzeri )
  • Su bardağı ölçüsü :200 ml.
  • Çay bardağı ölçüsü : 125 ml.

Mayonezli Pizza Ve Poğaça Hamuru (Denemeye Değer Lezzet) Tarifi Yapılışı

Rus yemek kanalından öğrendiğim gerçekten leziz bir hamur.
Denemenizi tavsiye ederim. Az malzeme ve az çok her evde olan malzemelerle yapılabilecek bir hamur.


  1. Derin bir kapta ılık su ve mayayı eritelim.
  2. İçerisine mayonezi karıştıralım.
  3. Ayrı bir kapta un tuz ve şekeri harmanlayalım.
  4. Mayalı karışımı unlu karışımın ortasını havuz gibi açarak içerisine dökelim.
  5. Yavaş yavaş yoğuralım. 4 su bardağı bende ideal oldu.
  6. Yoğurma işlemi bitince sıvı yağı üzerine döküp bir güzel hamura yağı yedirerek yoğurma işlemini yapalım. Tabiri caiz ise kolumuz yorulana kadar bu işlemi yapalım.
  7. Hamurun elimizin altında puf puf olduğunu hissedene kadar bu işlemi yapalım.
  8. Hamuru 40 dak. dinlendirelim.
  9. Dinlenen ve mayalanan hamurun havasını çıkartalım. hamuru tezgah üzerine alalım.
  10. Hafif un serpelim. Yuvarlak şekil verelim.
  11. Dört parçaya ayıralım.
  12. Unladığımız tezgahta servis tabağı büyüklüğünde açalım.
  13. Ben bu şekilde 2 tanesini yaptım. Geri kalan iki parçayıda poğaça şeklinde yaptım. Özünde 4 parçada pizza şeklinde idi.
  14. Yağlı kağıt serili tepsiye yerleştirelim.
  15. Üzerlerine 1 tatlı kaşığı mayonez sürelim.
  16. Kaşar rendesi serpelim. ( aslında sadece mayonez ve kaşar rendesi var tarifin )
  17. Sucuk ve domates yerleştirelim. ( isteye bağlı)
  18. Geri kalan hamuru poğaça şeklinde yaptım. İçerisine peynir koydum. yuvarladım.
  19. Poğaça üzerinede mayonez sürdüm.
  20. Haşhaş serptim.
  21. Alt üst açık ısıtılmış fırında 170 derecede kızarana kadar pişirdim. ( Pişme süresi farklı olabilir)
  22. Nar gibi kızarmış pizza ve poğaçalarımızın tadı lezzeti şahane oldu.
    Ağızda dağılan dokusu muhteşem bir hamur oldu.
    Afiyet olsun. 🍀

Yorumlar