Haşhaşlı Çörek Tarifi

 

Haşhaşlı Çörek Tarifi İçin Malzemeler

Hamuru için;

  • 2 su bardağı ılık süt
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 3 çay kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı instant maya
  • 2 adet yumurta akı
  • 7,5 bardak un (sarılarını çöreğin üzerine sürmek için kullandım)

İç harcı için;

  • 400 gram haşhaş ezmesi
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 4 yemek kaşığı toz şeker

    Haşhaşlı Çörek Tarifi Nasıl Yapılır?

  • Hamurumuzu yoğuracağımız kaba ılık sütümüzü üç kaşık şekerimizi ve mayamızı döküp elimizle karıştıralım.
  • Sonrasında yoğurt, sıvı yağ, üç kaşık şeker, tuzu ve yumurta aklarını ilave ettim en son unumuzu kontrollü bir şekilde dökerek hamurumuzu yoğurdum. 45 dakika kadar mayalanması için üzerine örtü örtüp beklettim.
  • İç harcı için; haşhaşımızı kaseye ilave ettim üzerine bir çay bardağı sıvı yağı dört kaşık toz şekeride ilave ederek iç sosumuzu hazırladım.
  • Mayası gelen hamurumuzu tezgahımıza dökerek sekiz parçaya ayırdım bezeler yaptım. İlk bezeyi servis tabağı büyüklüğünde açarak haşhaşlı iç harcımızdan iki üç kaşık kadar sürdüm.
  • İkinci bezeyide servis tabağı büyüklüğünde açtım ilk bezenin üzerine koydum tekrar haşhaşlı harçtan sürdüm sekiz beze içinde aynı işlemi yaptım. En son kata harçtan sürmedim.
  • Elimle bu kat kat bezeleri açabildiğim kadar açtım dikdörtgen şeklini alınca üç cm aralıklarla kestim her biR dilimi ikiye katlayarak kıvırdım sonrada rulo şeklinde sardım gül böreği yapar gibi.
  • Bütün şeritleri bu şekilde yaptıktan sonra fırınımızı 50 dereceye getirelim 10 dakika yumurta sürmeden fırında tutalım.
  • Sonra çıkaralım yumurta sarısını sürüp fırını 180 dereceye alıp çöreklerimizin altı üstü kızarana kadar pişirelim. Fırın fanlı ayarda olsun.
  • Fırından çıkan çöreklerimizin üzerine bi bez örtelim biraz dinlendirip servisimizi yapalım.

Yorumlar