İki Renkli Papatya Pudingim Tarifi

 

İki Renkli Papatya Pudingim Tarifi İçin Malzemeler

Beyaz puding için ;

  • 1/2 (yarım) litre süt
  • 1 tepeleme yemek kaşığı nişasta
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı tereyağ

Çikolatalı puding için ;

  • 1 litre süt
  • 2/3 su bardağı un
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 kare bitter çikolata
  • 1 yemek kaşığı tereyağ 

    İki Renkli Papatya Pudingim Tarifi Nasıl Yapılır?

  • Beyaz çikolata için önce tereyağ hariç tüm kuru malzemeleri tencereye alıyorum, yavaş yavaş çırparak sütü ekliyorum.
  • Ocağa alıyorum karıştıra karıştıra kıvam alıp koyulaşana ve kaynayana kadar pişiriyorum. Kaynamaya başlayınca ocağı kısıp yine karıştırarak 5 dakika daha pişirmeye devam ediyorum.
  • Sade pudingin ilk sıcaklığı çıkarken kullanacağım küçük kek kalıplarına ıslatıyorum.
  • Pudingi bu kalıplara pay edeceğim ama önce tereyağı ile çırpıyorum.
  • Ardından kalıplara paylaştırıyorum altı kalıp yeterli oluyor.
  • Sade pudingi 15 dakika difrizde tutuyorum ve ardından buzdolabının üst kısmına alıyorum ki buz tutmasın.
  • Sade puding soğurken, çikolatalı puding için tereyağı ve çikolata hariç tüm malzemeyi ocağa alıyorum.
  • Ocakta sade puding gibi pişiriyorum.
  • Çikolatalı pudingin sıcaklığı geçince, tereyağı ve çikolatayı ekliyor ve iyice çırpıyorum.
  • Çikolatalı pudingi ara ara karıştırarak soğutuyorum ki üstü kabuk tutmasın. Pudingin sıcaklığı yoğurt mayalama sıcaklığına geldiğinde yeterli oluyor.
  • Kaseleri 3/4 oranında çikolatalı puding ile dolduruyorum.
  • Üzerine kalıptan çıkardığım sadece pudingi yavaşça yerleştiriyorum.
  • Tamamen soğuyana kadar buzdolabına kaldırıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Ev Yapımı Etli Pizza Tarifi

  Ev Yapımı Etli Pizza Tarifi İçin Malzemeler Hamuru için: 5 su bardağı un 1 paket instant maya veya 1/2 (yarım) paket yaş maya 1 yemek kaşı...