Tavuk Tandır (Düdüklü Tencerede) / yemek tarifleri

Tavuk Tandır (Düdüklü Tencerede) Tarifi İçin Malzemeler

  • 6-7 adet pirzola tavuk
  • 1 soğan
Sos için;
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı pulbiber
  • Yarım limon suyu
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı şeker
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı

Tavuk Tandır (Düdüklü Tencerede) Tarifi Yapılışı

Merhabalar ☺☺
Muhteşem lezzetli, hızlı ve pratik olan tavuk tandır tarifi vermek istiyorum. Mutlaka denenmeli.
  1. Sos için malzemeleri karıştırma kabına alın ve hepsini karıştırın. Tavukları bu sosa bulayın ve 1 saat buzdolabında dinlendirin. Ben evdeki tavuklarımı kullandım bi parça tavuk bonfile ve tavuk parçalarıyla yaptım. Ama gerçeği pirzola ile oluyor. !!!!
  2. Dinlenince düdüklü tenceremize alıyoruz ve içine 1 tüm soğan koyuyoruz ve KESİNLİKLE SU KOYMADAN  !!!!! Tencerenin ağzını kapatıyoruz.
  3. Ve yüksek ateşte pişmeye başlayınca yani düdüklü tencerenin fısırdama sesini duyunca kısık ateşe alıyoruz. Ve 40 dakika pişiriyoruz.
  4. Bu susuz olmaz diye su koymayın zaten özelliği kendi suyuyla pişmesi. Pişince göreceksiniz içinde 1, 5 su bardağı kadar tavuğun kendi öz suyu oluyor. İster bu suyu pilavda kullanın ister çorbada. Biz pilavın üzerine dökerek yedik çok ama çok lezzetli oldu.
    Pirinç pilavı ile servis ettim siz dilediğiniz şekilde afiyetle yiyebilirsiniz.
Mutlu kalın 😊😊😊

Yorumlar