Yemek tarifleri - Baharatlı Pilav (Yok Böyle Lezzet)

Baharatlı Pilav (Yok Böyle Lezzet) Tarifi İçin Malzemeler

  • 2 su bardağı baldo pirinç
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 3 su bardağı tavuk suyu
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Kuru nane, karabiber, pul biber, ishot
  • Tuz

Baharatlı Pilav (Yok Böyle Lezzet) Tarifi Yapılışı

Fırında tavuk eşliğinde iç pilavlı tavuk dolması tadında bir yemek, kesinlikle denemenizi tavsiye ederim


  1. Yemeklik doğranmış soğan, tereyağ ve sıvı yağ karışımında kısık ateşte yumuşayana kadar kavrulur.
  2. Sıcak suda 10 dk bekletilip, iyice yıkanmış pirinç soğanlara ilave edilerek 5 dk kadar kavrulur.
  3. Baharatlar istediğiniz miktarda eklenerek yakmadan bir iki döndürülür. Ben naneyi bolca, diğerlerini 1 çay kaşığı koydum, hafif acı harika oluyor.
  4. Kavrulan malzemelere önceden hazırlanmış tavuk suyundan kaynar halde 3 su bardağı ilave edilir.
  5. Tuzu da ilave edilip, kaynayan pilav kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirilir.
  6. Daha az yapmak isterseniz 1 bardak pirince 1,5 bardak su ile yapabilirsiniz. Benim ölçüm her zaman 1’e 1, 5’tur.
  7. Bu pilavı yaparken önceden haşladığım kalçalı tavuk butlarının suyunu kullandım.
  8. Butların üzerine de yoğurt, yağ, salça ve kekik karışımlı sos sürerek fırında yağlı kağıt üzerinde patates dilimleri ile kızarttım. Bu pilavın yanına çok yakışıyor.
    Deneyeceklere afiyet olsun.

Yorumlar