Dere Otlu Poğaça Tarifi

Dere Otlu Poğaça Tarifi İçin Malzemeler

Hamuru için
  • 50 gr tereyağı-margarin
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • yarım demet dere otu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • 1 adet yumurta akı
  • Tuz
  • Aldığı kadarıyla un
İçi için
  • Tulum peyniri
  • Patates,tuz,karabiber
Üzeri için
  • 1 adet yumurta sarısı
  • Çörek otu

Dere Otlu Poğaça Tarifi Yapılışı



  1. Öncelikle dere otunu ince bir şekilde doğradım. Yumuşak tereyağını ve diğer tüm malzemeleri karıştırarak yumuşak bi hamur elde ettim. Hamur çok sert olmamalı o yüzden unu kontrollü koymanızda fayda var.
  2. Hamurdan kopardığım parçayla elimde açtırarak ortasına malzemesini koyup kapattım. Ben bi kısmını peynirli bi kısmını da patatesli yaptım.
  3. Yağlanmış tepsiye dizip üzerine de çırpılmış yumurta sarısını sürüp çörek otu serptim.
  4. 180 derece fırında altı üstü kızarana kadar pişirdim. Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun😊

Yorumlar