Yemek tarifleri / Havuçlu Biberli Arpa Şehriye Pilavı

Havuçlu Biberli Arpa Şehriye Pilavı (Nefis) Tarifi İçin Malzemeler

  • 1, 5 su bardağı arpa şehriye
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 tane kırmızı biber
  • 3-4 tane köy biberi
  • 1 orta boy havuç
  • 1 ufak kurutulmuş acı biber
  • Yarım yemek kaşığı domates salçası
  • Yarım yemek kaşığı biber salçası
  • Tuz
  • 2 bardak sıcak su

Havuçlu Biberli Arpa Şehriye Pilavı (Nefis) Tarifi Yapılışı

Sizlere şapşahane bir pilav tarifim var. :))) Alternatif tamamlayıcı yemek aradığınızda hem kolaylığı hem de enfes lezzetiyle kurtarıcı olabilir. Biz çok beğendik bu yüzden paylaşmak istedim.
Tarif Memet Özer’den. O, programında tavuk suyu kullandı ben tercih etmedim. Bu şekliyle bile harika oldu 👌👌👌 hazırlaması kolay tarifime buyurun.
  1. Öncelikle havucu yıkayıp rendeleyin. Biberleri de yıkayıp tohumlarını ayıklayın ve halka halka doğrayın.
  2. Pilav tencerenizde tereyağ ve zeytin yağını ısıtıp biberleri hafif kavurun. Acı biberinizi de ufalayıp ekleyin.
  3. Rendelenmiş havuçları ekleyip işleme devam edin. Salçaları ekleyin kokusu çıkana dek kavurun. Bu aşamada çok azıcık sıcak su ekleyebilirsiniz.
  4. Ardından şehriyeleri ekleyin. Onlar da biraz kavrulsunlar. Tuz ekleyin. Ben yarım tatlı kaşığı koydum. Salçalarım tuzlu olduğu için fazla koymadım.
  5. Siz elinizdeki malzemeye göre ayarlayın. Ardından 2 su bardağı sıcak suyu ekleyin. Kısık ateşte suyunu çekene dek pişirin. Sonra kağıt havluyla demlendirip, et yemeklerinin yanında sıcak servis edebilirsiniz. 

Yorumlar