Yemek tarifleri / Sebzeli Mantar Graten

Sebzeli Mantar Graten Tarifi İçin Malzemeler

  • Yarım kilo kültür mantarı
  • 4 adet orta boy patates
  • 1 adet büyük soğan
  • 1 adet büyük boy kırmızı biber
  • 1 adet iri diş sarımsak
  • 2 çay kaşığı kekik
  • 2 çay kaşığı pul biber
  • Tuz
Beşamel sos için;
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 yemek kaşığı un
  • 3 su bardağı sut
  • Tuz
Üzeri için;
  • Kaşar peyniri
  • Pul biber

Sebzeli Mantar Graten Tarifi Yapılışı

❤Herkese sağlıklı mutlu huzurlu günler❤
Fırında beşamel soslu mantar yapacaktım. Tadını düşününce bana çok sade geldi. Bende mantar sote şeklinde yapıp beşamel soslu yaptım tadı süperdi. Tadı sade değildi hem sebzeli hem de baharatlıydı. Bu şekilde yapan var mı bilmiyorum ama ben yaptım muhteşem oldu.
Mantar sotenin detaylı fotoğrafları için sayfamdaki Mantar Sote tarifimden yararlanabilirsiniz. 😊😊😊
🍄Öncelikle patatesler yarım ay şeklinde doğranır. Ne çok ince ne çok kalın olacak.
Bir tavada biraz yağda hafif yumuşayana kadar pişirilir. Piştikten sonra pişireceğimiz borcam tepsiye alınır.
🍄Mantar sote için; aynı tavada uzun uzun doğranmış biber ve soğanlar sotelenir. Sonra sarımsak. Kekik ve pul biber eklenir karıştırılır. Ardından doğranmış mantarlar eklenir. Tuz eklenir karıştırılır. Tavanın kapağı kapatılır. Mantar kendi suyunu salıp çekene kadar pişirilir. Sonra patateslerin üzerine yayılır.
🍄Beşamel sos için; 1 yemek kaşığı tereyağ eritilir. 2 yemek kaşığı un ilave edilir. Unun rengi hafif kahve rengi olana kadar kavuralım. Sonra sütü yavaş yavaş ekleyip topaklanmasın diye hızlı hızlı çırpalım. 1-2 dk kaynadıktan sonra ocaktan alalım eğer sosta topaklanma olduysa blendırdan geçirebilirsiniz.
Sosu patates ve mantar sotenin üzerine yayalım. 🍄
🍄Önceden ısıtılmış 250 derece fırından 5 dk pişirelim. Sonra fırından alıp üzerine rendelenmiş kaşar ve pul biber serpelim tekrar fırına verelim. Üzeri nar gibi kızarana kadar pişirelim. Sonra sıcak sıcak servis edelim.
🍄🍄🍄 Afiyet olsunnn. 🍄🍄🍄

Yorumlar