Sütlü Domates Çorbası ENFES LEZZETTE Tarifi

Sütlü Domates Çorbası ENFES LEZZETTE Tarifi İçin Malzemeler

  • 2 su bardağı domates rendesi
  • 5, 5 su bardağı soğuk su
  • 2 yemek kaşığı dolusu Tereyağı
  • 2 yemek kaşığı dolusuyla un
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • Yarım çay bardağı krema (yerine sütte olur ama krema tavsiye ederim )
  • Yarım çay bardağı süt
  • 1 çay kaşığı tuz ve karabiber
  • Arzuya bağlı kuru nane
Kullandığım su bardağı ölçüsü 210 ml
Kullandığım çay bardağı ölçüsü 120 ml
NOT; ÇORBAMIZA HEM KREMA HEMDE SÜT KATIYORUZ. TADINA BAKARAK DİLEYEN ; KREMA MİKTARINI ARTIRARAK BİRAZ DAHA KREMA YADA SÜT İLAVE EDEBİLİR.

Sütlü Domates Çorbası ENFES LEZZETTE Tarifi Yapılışı

Domatesin enfes kokusu ve aroması içeriğindeki o faydalı vitaminleri ile de birleşince nefis bir çorba olması kaçınılmaz oluyor. Benim favorimdir herkese de tavsiye ediyorum hanımlar deneyecek olanlara afiyet şifa olsun deyip tarifime geçiyorum. Ben domates seçimi olarak; 450 gram cherry domates kullandım yıkadıktan sonra direk mutfak robotuma koyup püre halinde çektim. (normal domates kullanırken kabuklarını soyup robotta püre haline getiriyoruz)
  1. Tenceremize tereyağımızı ekleyip eritelim.
  2. Unu ilave edip beraber katıştırarak unun kokusu çıkıp biraz sararana dek kavuruyoruz.
  3. Sonra üzerine domates salçamızı ekliyor 1 dk kadar karıştırarak orta ateşte kavurmaya devam ediyoruz.
  4. Üzerine domates püremizi ilave edip 5-6 dk güzelce karıştırarak kaynatıyoruz.
  5. Daha sonra soğuk suyumuzu tencereye ekleyip tel çırpıcı ile çorbamız kaynayana dek karıştırıyoruz.
  6. Kaynamaya başladığı anda karabiberini ekleyip el blendırı ile çorbamızı pürüzsüz şekilde çekiyoruz.
  7. Tekrar tenceremizi ocağa alıp 5-6 dk kaynatıyoruz.
  8. Son olarak süt ve kremamızı tuzunu ekleyip tadını kıvamını kontrol edip 2 dk daha pişirip ocaktan alıyoruz.
  9. Servis aşamasında; kuru nane, kaşar rendesi  yada kuru ekmeklerle dekore edebiliriz. Deneyecek olanlara afiyet şifa olsun.

Yorumlar