Planör Nedir? (Tarihi, Özellikleri, Eğitimi)

Planör, havanın uygun şartlarını kullanarak havalanabilen ve uzun süre uçabilen motorsuz hava aracıdır. Kanatları, havada kalmasını ve süzülmesini sağlar.

Planör, motorsuz ve hafif bir hava aracıdır. Kanat yapısı sebebiyle havalanan ve süzülebilen planör, uçmak ve adrenalin yaşamak isteyenlerin tercih ettiği bir araç. Pilotaj yeteneklerini, uçma dürtülerini geliştirme özelliği olan hafif bir uçak aynı zamanda. Sportif havacılığın en çok gelişme gösteren dallarından biridir. “Motorsuz uçak mı olur?” sorusu aklınıza gelebilir.  Hatta bu uçak kilometrelerce uçabilir ve saatlerce havada kalabiliyorsa ayrı bir şaşkınlık yaşayabilirsiniz. Gerçekten de böyle bir uçak var ve saatlerce havada kalabiliyor, kilometrelerce uçabiliyor. Farklı bir uçuş deneyimi yaşatan planörle 16 yaşından itibaren uçabilirsiniz. Planör eğitimleri Türkiye’de sadece Türk Hava Kurumu bünyesindeki İnönü Uçuş Eğitim Merkezi’nde yapılıyor. Hezârfen Ahmet Çelebi gibi kanat takıp Galata Kulesi’nden Üsküdar’a uçamayabiliriz; ancak planörlerle rahatlıkla ucuz bir uçuş keyfi yaşayabilirsiniz. 

Tarihi

Planörün tarihi 1800’lü yılların sonlarına kadar uzanıyor. 1871 yılında Alphonse Penaud, ilk defa yapısal dengeli bir model uçakla Paris’te 11 saniyede 40 metre uçurarak havacılıkta çığır açtı. “Phanophore” adını verdiği bu uçak, tarihteki ilk yapısal dengeli motorsuz uçaktır.
1886 yılında Alman mühendis Otto Lilienthal, icat etti planör tarzı kanatlarla Berlin yakınlarındaki bir tepe üstünden uçuş denemeleri yaptı. Denemelerinin birçoğunda başarılı oldu. Bu kanatlarla kilometrelerce uçmayı başaran Lilienthal, havanın yükseltme gücünü kullanarak uçan ilk kişidir. Bu bakımdan Lilienthal, “modern planörcülüğün babası” olarak anılır. Lilienthal, bir deneme uçuşunda düşerek hayatını kaybetmiştir.
Amerikalı bisiklet ustaları Orville ve Wilbur Wright kardeşler, 1900’lü yılların başlarında motorlu uçuş denemelerinden önce ön testlerde planör kullandı. Birinci Dünya Savaşı’ndan sonra Almanya ve Amerika Birleşik Devletleri’nde (ABD) spor amaçlı planörler yapıldı. 1930’lu yıllarda planörlerin sportif kullanımı yaygınlaşmaya başladı. İkinci Dünya Savaşı’nda asker taşımak için askeri amaçlarla kullanıldı.
Türkiye’de ilk kez, 1935 yılında, Atatürk’ün talimatıyla Türk Hava Kurumu (THK) bünyesinde Planörcülük Okulu açıldı. Bu tarihten günümüze kadar THK bünyesinde planör eğitimleri verilmektedir.
“Planör” kelimesi, Fransızca “süzülerek uçmak” anlamındaki bir sözcükten türetilmiştir. Eski İngilizcede “glidan” olarak adlandırılmıştır. 

Özellikleri Nelerdir?

Planör, havadan ağır, motorsuz bir hava aracıdır. Ancak kalkacak kadar gücü olan ve gerektiğinde uçuşları uzatmak için kullanılan küçük motorlu planörler de vardır. Kanatlarının yapısı, aerodinamik verimliliği, pilot yeri ve kumandaları bakımından farklı türleri bulunuyor. Motorsuz planörlerin kalkışı başka bir motorlu uçak tarafından veya pist başındaki makara sistemi sayesinde sağlanıyor. Sabit kanatları, yapısı sayesinde kaldırıcı güç oluşturur. Uzun kanatları rüzgâr akımlarını yakalar, aracın havalanmasını ve süzülmesini sağlar.
Planörün havalanması için uzak bir noktadaki makaralı vince bağlı halatlar, planörü 120 kilometre hızla çekiyor ve planör kanat yapısının yardımıyla havalanıyor. Kalkış için bir uçak veya kara aracı da kullanılabiliyor. Daha masrafsız olduğu için genellikle vinçle kalkış yöntemi kullanılıyor. Sırt kalkış veya termal ısı yöntemleri ile yükselebiliyor. Bu sebeple sağlıklı bir uçuş için hava koşulları büyük önem taşıyor. Özellikle sıcak hava akımları daha kolay yükselmesini, havada daha çok kalmasını ve daha iyi süzülmesini sağlar.
Aracın ağırlığı yaklaşık 500 kilogram. Tek veya iki kişilik kapalı bir kokpiti bulunuyor. Motoruz olduğu için sessiz bir uçuş keyfi yaşatıyor. Planörlerde de, uçaklardaki gibi uçuş kontrol cihazları ve aletleri, iniş takımları ve yükseklik göstergesi (altimetre) gibi parçaları bulunuyor. Genellikle fiberglas, plastik ve kontrplak gibi hafif malzemelerden veya alüminyum gibi hafif alaşımlı metallerden üretiliyor. Gövdenin altındaki tek tekerlek iniş için yeterli oluyor. Yumuşak ve otlak alanlara iniş yapabiliyor. Planörler, saat 165 mil hız yapabiliyor. Havada kalışı ve ilerlemesi hava fileleri denilen parçalar tarafından sağlanıyor. Planörün ileri gidişi pozisyonunda oluşan hava fileleri, kanat üstü profil kesiti sayesinde kanat üstünde türbülans oluşturuyor. Kanat altı profil kesiti sebebiyle de hava fileleri kanat altında kaldırıcı güç oluşturuyor. Bu şekilde havada kalma ve ilerleme sağlanıyor. Kanat özellikleri sebebiyle çok kısa mesafede iniş ve kalkış yapabiliyor. Planör, genelde ovaları çevreleyen küçük tepeli bölgelerde daha verimli uçuş imkânı sağlar. Ovaları çevreleyen tepeler arasında ısınan bölgeden yükselen hava, soğuk bölgelere doğru akarken planörü iterek havalandırır. Bu şekilde uçuş sağlanır.
Türkiye’de planör uçuşları için en uygun bölgelerden biri Eskişehir’in İnönü ilçesi. İnönü’deki planör sahası, kuzey rüzgârlarının yükseldiği noktada bulunuyor. İnönü’de biri 90 metre, diğer 11 metre uzunluğunda iki planör pisti bulunuyor. 

Planör Pilotu Nasıl Olunur, Eğitimler Nelerdir?

Türkiye’de Türk Hava Kurumu bünyesindeki Eskişehir İnönü Havacılık Eğitim Merkezi’nde çeşitli tarihlerde başlangıç kursu, tekamül kursu ve ileri tekamül kursu açılıyor. Planör pilotluğunun başlangıcı niteliğindeki kursa katılabilmek için bazı şartları yerine getirmek gerekiyor. Öncelikle 16 yaşından gün almak gerekiyor. En az ilköğretim okulu mezunu olanlar; 1,55-1,90 metre boyunda, 45-90 kilogram ağırlığında olan kişiler başvuru yapabiliyor. Planörlük başlangıç kursu 18 gün sürüyor. Hava koşullarına göre kurs süresi uzayabiliyor. Kursa devamlılık mecburiyeti bulunuyor. Kurs boyunca 7 sorti uçuş yapılıyor. Kursiyerlere uçuş sırasında paraşüt takılıyor.
Başlangıç kursu için istenen belgeler şunlardır; öğrenim belgesi, nüfus cüzdan fotokopisi, adli sicil kaydı, başvuru dilekçesi, 6 adet vesikalık fotoğraf, ferdi kaza sigorta poliçesi (uçuş süresi boyunca), kan grubu belgesi, sağlık raporu (Beş hekim imzalı ve “uçuşa, atlayışa elverişlidir” ibaresiyle), 18 yaşından küçükler için veli/vasi imzalı muvaffakatname, 18 yaşından büyükler için taahhütname…
Planör pilotluğu lisans eğitimi için de 17 yaşını doldurmuş olmak gerekiyor. Teorik ve uçuş eğitimini tamamlayan pilot adayı için en az lise veya dengi okul mezunu olma şartı aranıyor. Yetkili kurumlarda sağlık raporu ve sağlık sertifikası alması gerekiyor. Planör pilotluğu lisans eğitimi için istenen belgeler şunlardır; öğrenim durum belgesi, nüfus cüzdan fotokopisi, adli sicil kaydı, başvuru dilekçesi, 6 adet vesikalık fotoğraf, ferdi kaza sigorta poliçesi (uçuş süresi boyunca), kan grubu belgesi…
Planör eğitiminde rüzgârlar, hava durumu, yerdeki havanın sıcaklığı (termal), bulut hareketleri gibi etkenler öğretiliyor. Bu bilgiler ne kadar iyiyse o kadar uzun süre havada kalabilirsiniz. Ayrıca, bu bilgiler sayesinde sağlıklı bir uçuş ve sarsılmadan iniş yapabilirsiniz. Bu sebeple, planörün meteoroloji bilgisi, motorlu bir uçağın pilotunun meteoroloji bilgisinden daha iyi olmalı.
Planörlük eğitiminde 24 saat hoca ile 6 saat de yalnız uçuş yapılıyor. Yalnız uçamayan veya yalnız uçmaya yeterli görülmeyen kursiyer, pilot lisansı alamıyor. Eğitimde ayrıca 50 saat teorik ders veriliyor. Eğitimde başarılı olabilmek için bu derslerden 75 ve üzeri puan almak gerekiyor. Teorik dersler şunlar; hava hukuku, hava aracı bilgisi, uçuş performansı ve planlama, insan performansı ve limitleri, meteoroloji, seyrüsefer, uçuş prensipleri, haberleşme usulleri, yelken-termik, ilk yardım, acil durum usulleri…
Planörlük eğitiminde dört safhada başarılı olmak gerekiyor. Bu safhaları başarı ile tamamlayan adaylar pilot brövesi takabiliyor. Uçuş safhalarını şöyle sıralayabiliriz;
  • Planör ‘A’ Brövesi Safhası: İntibak, basit-devamlı tesirler, düz uçuş, dönüş, iniş kalkış eğitimleri ile solo meydan turu uçuşu
  • Planör ‘B’ Brövesi Safhası: Çarpma rüzgâr ile irtifa alma eğitimi ve solo yelken uçuşu
  • Planör ‘C’ Brövesi Safhası: Kuru ve bulut termiği ile irtifa alma eğitimini ve solo termik uçuşu
  • Planör Pilot Lisansı Safhası: Çeker uçak/motorlu planör ile kalkış, seyrüsefer eğitimlerini ve lisans alma uçuşu. 

    Bunları Biliyor musunuz?

    • 1930 yılında Frank Hawks adlı Amerikalı bir pilot, “Texaco Eaglet” adlı planörle 8 günde San Diego’dan New York’a kadar uçtu. Hawks’ın bu uçuşu, planör etkinliklerinin yaygınlaşmasına ön ayak oldu.
    • Hava Harp Okulu öğrencileri, her yıl yaz kamplarında planör eğitimi alıyor. Geleceğin savaş uçağı pilotları, planörle yere farklı bir açıdan bakıyor ve farklı sorti imkânları buluyor.
    • Bazı planörler uzay aracı olarak, bazıları da askeri amaçlı savaşlarda kullanılmıştır.
    • İkinci Dünya Savaşı’nın sonlarında 1944 yılında bir planör, savaş esirlerinin potansiyel bir kaçış yöntemi olarak gizlice inşa edildi.
    • Usta bir pilot planör ile kilometrelerce uçabilir, kişisel şartlarına göre 2 gün havada kalabilir.
    • Planörler, uygun hava koşullarında saatte 280 kilometre hıza ulaşabilir.
    • Türkiye’de THK bünyesinde yapılabilen planörcülük, Amerika ve Avrupa’da çok sayıda amatör kulüp tarafından yapılmaktadır. 
    • THK, bünyesindeki kursların haricinde talep halinde bölgesel kurslar da açabiliyor.
    • 19. yüzyılında başlarında Trabzon’un Of ilçesinde yaşayan Veli Direko adlı bir medrese hocasının, bir arkadaşı ile bir martının kanadını inceleyerek tahtalardan planör benzeri bir kanat yaptıkları ve Direko’nun bu kanatla 200 metre uçtuğu rivayet edilir.
    • Planör, en iyi süzülen hava aracı olarak bilinir. Türbülanslarda kanatları katlanmaz.
    • Planörlerde eğitim alanlar veya tek seferlik uçuş yapmak isteyenler ön koltukta oturabilir. Eğitimci arka koltuktan planörü kontrol edebilir.

TRABZONSPOR

Ziya Doğan: Trabzonspor küçük ayrıntılardan büyük şeyler kaybediyor

TFF ile TÜFAD iş birliği ile Maltepe Başıbüyük Stadı'nda başlayan ve hocaların hocası lakaplı Serpil Hamdi Tüzün'ün adı verilen C Lisans antrenörlük kursu dün başladı. Doğan, Avrupa'nın önemli isimlerinin Serpil Hamdi Tüzün'ün sağlıklı döneminde fikir aldığını ve dünya futboluna yön verecek adam diye gösterdiklerini söyledi.   C Lisans Antrenörlük Kursu'na Tüzün'ün adının verilmesinin çok güzel olduğunu belirten Ziya Doğan, "Hoca isim olarak Türk futbolunda zirveleri hak etti. Hatırlayanlara çok teşekkür ediyorum. Serpil Hamdi Tüzün ile ilgili, en yakınlarından, en çok çalışanlardan birisi olarak onu ifade etmek çok kolay değil. Avrupalılar Dünya futboluna yön verecek adam derken, biz kıskandık hep gözümüzün ucuyla baktık hep. Ne zaman ayağını kaydırırız diye düşündük maalesef. Bugün dünya futbolunda bu alan daraltmalar, pres pres de destek, oyun taktikleri anlamında 40 yıl önce çalıştırdıkları, dünya futbolunda daha yeni yapılıyor. Türk gencinin Avrupalı'dan daha yetenekli olduğunu bize söylerdi. Beşiktaş çok kötü dönemler geçirdiğinde, Türkiye Ligi'nin iyi isimlerini transfer ediyordu  ve düşmemeye oynuyordu. Ama ne zamanki bizler çıkıp oynadık, ondan sonra gençlerin önü açıldı. Türk genci Avrupalıdan daha yetenekli dediği zaman gülenler oldu" ifadelerini kullandı.  "FUTBOLLA İLGİLİ İLK ŞAMPİYONLUKTA HOCA VAR"


Türk futbolunun yaşadığını ilk şampiyonluğun Genç Milli Takımda olduğunu belirten Doğan, "Futbolla ilgili ilk şampiyonluğumuz Genç Milli takımın Avrupa Şampiyonluğu'dur. Hem onu uyguladı. Hocanın bir deyimi vardır 'İnsanlar anlamıyorsa onların gözlerinin içine parmağını sokacaksın' derdi öyle yaparak kabullendirdi. Hem de Türk futbolunda değerli antrenörler verdi. Onlara da çok katkısı oldu. Futbolcu  yetiştirme anlamında oldu. Beşiktaş'ın çok kötü gittiği dönemlerde 17 futbolcu alıp düşmemeye oynuyordu. Ama sonraki şampiyonluğa bakın alt yapıdan 6-7 tane futbolcu var. Onun için Serpil Hamdi Tüzün'ü anlatmak öyle kolay değil. Onu anlatmaya kitaplar yetmez. Alan daraltmayı Türk futbolu öğreneli 10 yıl olmadı. Kademe anlayışını 10 yıl olmadı. Bu gerçek. Biz onların en iyisini Serpil Hamdi Tüzün zamanında genç takımda çalışıyorduk. Ona diyorlardı ki bu toprak oyuncu yetişmez. Hoca da  diyordu ki taşın üstünde bile oyuncuyu çalıştırırım ve bir şeyler öğretirim ve öğretti. Allah sağlık sıhat versin onu çok seviyoruz" diye konuştu.

"BEŞİKTAŞ'IN ELİNDEKİ KADRO AVRUPA ŞAMPİYONU OLUR"

Beşiktaş'ın elindeki kadronun Avrupa Şampiyonu olabileceğini kaydeden tecrübeli teknik adam,"Beşiktaş, şu dönem içerisinde sıkıntılar yaşıyor ancak atlatacaklardır. Rotasyonu iyi başaramıyorlar. Avrupa Kupası, Milli Takım, Türkiye Ligi derken yorgun düştüler. Son seyrettiğim maçta Beşiktaş'ı tanıyamadım. Bugün Tolgay yedek. Şöyle baktığın zaman Avrupa'daki önemli oyuncular yedek. Böyle bir takım aldığın zaman da iyi kullanacaksın. Şenol Hoca şu anda kadroyu iyi kullanmıyor ve cezasını da çekti. Ama ben yine de Beşiktaş bu ligin favorilerinden birisi diyorum. Galatasaray kalitesi çok yüksek değil ama takım oyununu çok iyi oynuyor. Beşiktaş takım oyununda eksiklikleri var. Galatasaray götürebilir mi, devre arasında 3-4 tane takviye ile götürebilirler. Ama kadrolara baktığın zaman Beşiktaş hala avantajlı diyorum" şeklinde konuştu.

"TRABZONSPOR KÜÇÜK AYRINTILARDAN BÜYÜK ŞEYLER KAYBEDİYOR"

Trabzonspor'un Vahid Halilodzic döneminde iyi bir takım kuruduğunu ancak koruyamadığını söyleyen Ziya Doğan, "O takımdan sonra şimdi de kurduğu en iyi takım bu. Trabzonspor küçük ayrıntılardan büyük şeyler kaybediyor. Küçük nüanslar futbolda bazen çok önemlidir. Ben Trabzon'dan ümitliyim. Tarihi bir mağlubiyet yakışmadı. Eldeki kadroya baktığın zaman takım olgusunu çıkartabilir misin, çok rahat çıkar. Fakat bazı kopukluklar oluyor. Biraz zaman ama Türkiye'de zaman kolay vermiyorlar. Hazırlık dönemiyle beraber ligin sekizinci haftasına geldik. Bu zamana kadar toparlaması lazımdı. Ben de gerçekten hayal kırıklığına uğradım. Kadro müthiş. Abdülkadir gibi genç çıktı. Bana göre en büyük transferlerden bir tanesi. Dikkat edin bunu ben Avrupa'dan teklif geldikten sonra söylemiyorum. Çocuğu ilk seyrettiğim gün dedim ki ben Avrupalıların yerinde olsam şimdi gelir alırım bu çocuğu. Belli bir potansiyel var. Bu da büyük bir transfer  olarak kabul etmek gerekir. Bunu gibi futbolcular çıkacağına inanıyorum" dedi.

"MİLLİ TAKIM AÇISINDAN YABANCIYI KISITLAMAK LAZIM DİYE DÜŞÜNÜYORUM"

Galatasaray'ın Atiker Konyaspor maçında sahaya 11 yabancı ile çıktığını hatırlatan Ziya Doğan, "11 tane yabancıyla oynayabilirsin. Yabancı düşmanlığımız yok. Futbolda eğer bir Milli Takımın varsa, senin de yurt dışında 50-70-100 tane oyuncu oynuyorsa, serbest yapabilirsin. Çünkü senin de oyuncuların Avrupa'da oynuyor. Ama senin 3-4 tane yurt dışında oynayan oyuncun var, o zaman Milli Takım açısından yabancıyı kısıtlamak lazım diye düşünüyorum.  Bizim için ölçü şu olmalı. Benim Türkiye'de yetiştirdiğim 50 tane futbolcum yurt dışında oynuyor mu. Almanlar gibi Hollandalılar gibi, Fransızlar gibi. O zaman serbest yap. Ama senin oyuncun oynamadığı sürece, 320 bin nüfuslü ülkeler gelip bizi yeniyor" şeklinde konuştu.

''80 MİLYON NÜFUSU OLAN ÜLKE OYUNCU YETİŞTİREMİYOR''

Alt yapıya yönelmek gerektiğini vurgulayan Ziya Doğan, federasyonun bu konuda çalışma yapmadığını ifade etti. Doğan, 'Bu kadar büyük paraların döndüğü yerde şunu yapabilirler mi? 1 milyon alt yapıya harcanacak. Siz gösterin federasyon olarak ben yapacağım diyecek. Bir de bunun en büyük mevyesini yemiş Beşiktaş'ın alt yapısı 2 sene öncesine konteynırda giyiniyordu. Gerçekler acıdır ve bazı kişileri rahatsız eder. Bu benim konuştuklarım rahatsız eder. Biz bunu kimseye sataşmak için söylemiyoruz ki. Ama ayıp, 80 milyon nüfusu olan ülke oyuncu yetiştiremiyor dersi veriyor. Bunu kabul etmek mümkün mü? Almanya'da 2.5 milyon Türkten dünya kadar futbolcu çıkıyor ama 80 milyondan çıkmıyor bu kimin suçu. Bizim suçumuz. Hep beraber futbolun içindeki herkesin suçu. Onun için bugün Serpil Hamdi'yi hatırladık. Zaman zaman ilgileniyorum. Türk futbolunun imparatoru alt yapının en önemli teknik adamı. Ben zaman zaman şahit oldum. Avrupa'nın önemli isimleri, Serpil Hamdi Tüzün'ün sağlıklı döneminde fikir alıyorlardı. Dünya futboluna yön verecek adam diye gösteriyorlardı'' diye konuştu.

FENERBAHÇE

Aykut Kocaman'dan Galatasaray açıklaması

Fenerbahçe Teknik Direktörü Aykut Kocaman, Evkur Yeni Malatyaspor maçının ardından, 9. haftada oynanacak Galatasaray derbisi ile ilgili olarak "Kazanarak döneceğiz" dedi.   Süper Lig'in 8. haftasında Fenerbahçe kendi sahasında Yeni Malatyaspor'u ağırladı. Milli ara dönüşü Sarı Lacivertliler, ilk yarıdaki müthiş oyunu ile mücadeleyi 3-1 kazandı ve rotasını 9. haftada oynanacak Galatasaray derbisine çevirdi.


Mücadelenin ardından önemli açıklamalarda bulunan Sarı Lacivertliler'in teknik direktörü Aykut Kocaman, 9. haftada oynanacak Galatasaray derbisi ile ilgili olarak kazanarak geri döneceklerinden emin olduğunu belirtti.

İşte Kocaman'ın açıklamaları:

"Önümüzdeki hafta oynayacağımız maçın önemini arttırmak için, mutlak ve mutlak kazanmamız gereken bir maçtı. Kuvvetli bir başlangıç oldu. Farkı açma şansları yakaladık. 2. yarının ortalarından itibaren biraz oyundan düştük. Bugünkü hakem, ilk goldeki yanlış olduğunu düşündüğü karardan sonra, skor da farklı olunca, tamamen duygularıyla karar verdi."

'Galatasaray kuvvetli bir takım'

"Galatasaray son derece kuvvetli bir takım. Ezeli rekabetin de ötesinde, kuvvetli bir takım. Ama bizim son derece ihtiyacımız var. Zirve için söylüyorum bunu, bu kadar fark doğru değil. Hedefimiz devreye kadar çevrilebilir bir averajla gidebilmek. Devreden sonra daha farklı olabileceğini düşünüyorum."

GALATASARAY

Galatasaray'dan futbolcular moral! 10 milyon Euro...

Derbi öncesi Florya’da huzursuzluk istemeyen G.Saray Başkanı Özbek, futbolcuların tam 10 milyon Euro tutarındaki eski alacaklarını ödedi.                                                                            Galatasaray sahada fırtına gibi eserken, yönetim de saha dışında yoğun mesai harcıyor. Fenerbahçe derbisi öncesi Florya'da huzursuzluk istemeyen Başkan Dursun Özbek'in geçmişten kalan borçları da kapattığı ve 10 milyon Euro ödeme yaptığı öğrenildi. Ayrıca derbi öncesi futbolculara bir müjde daha gelecek. Bu sezon başında prim sistemini kaldıran yönetim yeni sözleşmelerdeki maç başı parasına puan kıstası getirmişti. Ancak takıma F.Bahçe maçı için prim verilmesi bekleniyor.                                                                                                      GALATASARAY HER YERDE LİDER


Sezonu Avrupa'daki Östersunds maçlarıyla açan Galatasaray için Temmuz ayında geçerli Passolig kart sayısı 511 bindi ve sarı-kırmızılılar Fenerbahçe ve Beşiktaş'ın gerisindeydi. Ancak Tudor ve öğrencilerinin performansı taraftarları tribüne çekti. Geçen 8 haftada Galatasaray adına tam 90 bin adet yeni Passolig kartı satın alındı. 601 bin rakamına ulaşan Galatasaray puan tablosunda olduğu gibi Passolig sayısında da zirveye çıktı. Galatasaray'ın ardından 588 binle Fenerbahçe geliyor ve Beşiktaş 553 binle 3.sırada yer alıyor. 40 bin kombineye sahip Galatasaray maçlarını Türk Telekom Stadı'nda kapalı gişe oynarken, deplasmanlarda da taraftarı tribünleri dolduruyor.

BEŞİKTAŞ

Beşiktaş'ın milli yıldızı Cenk Tosun'un adı İngiliz kulüpleriyle anılmaya devam ediyor. Bu sefer Rafael Benitez'in çalıştırdığı Newcastle United'ın Cenk'i izlediği belirtildi.                                  İngiliz basınında Cenk Tosun haberleri devam ediyor. Beşiktaş'ta gösterdiği performans ile bir çok Premier Lig takımının dikkatini çeken Cenk Tosun'un için bir transfer iddiası da İngiliz basınından geldi.                                                           İspanyol teknik adam Rafael Benitez'in çalıştırdığı Newcastle United'ın milli yıldız ile ciddi bir şekilde ilgilendiğini yazan Daily Star, İngiliz ekibinin gözlemcilerinin de Cenk Tosun'u izlediğini ve transfer edilmesi gereken bir oyuncu olduğuna dair Benitez'e rapor verdiğini yazdı. Cenk Tosun transferi için 15 milyon sterlin bütçe ayıran  Newcastle, ocak ayında bu transfer için Beşiktaş'ın kapısını çalacak.

GALATASARAY

Galatasaray-Fenerbahçe maçı bilet fiyatları! (Satışa çıktı mı)

Lider Galatasaray Süper Lig'in 9. haftasında ezeli rakibi Fenerbahçe ile karşılaşacak. Peki Galatasaray-Fenerbahçe maçı bilet fiyatları ne kadar? Biletler satışa çıktı mı? İşte taraftar bu soruların cevabını arıyor. Detaylar haberimizde...                    Galatasaray-Fenerbaçe derbisinin biletleri satışa çıkıyor... Galatasaray, Süper Lig İlhan Cavcav Sezonu 9. Hafta maçında 22 Ekim 2017 günü saat 19:30’da Ali Sami Yen Spor Kompleksi Türk Telekom Stadyumu’nda Fenerbahçe ile karşı karşıya gelecek.


Daha önce Fenerbahçe, Gençlerbirliği ve Alanya maçlarını kapsayan paket halinde satışa sunulan biletler, Fenerbahçe maçına özel olarak 17 Ekim Salı günü, Beyoğlu GSStore, Aslanlıyol gişeleri, aktif satış noktaları, passo.com.tr ve 0850 724 33 44 numaralı Passolig Çağrı Merkezi'nden satışa sunulacak.

Bilet satışları, 17 Ekim 2017 Salı günü saat 11:00’de GS Bonus Kart ve GS Mobile sahiplerine öncelikli olup 18 Ekim 2017 Çarşamba günü saat 11:00’de sadece GS Logolu Passolig kartlarına, 21 Ekim Cumartesi günü saat 11:00’den sonra Fenerbahçe kartı dışında tüm Passolig kartlarına satış yapılacaktır.

Kombine sahipleri gidemeyecekleri maç için kombinesine ait olan koltuğu tek maçlık olarak satılması için kulübü devredebilirler. Kulübe devredilen kombineye ait koltuk bilet olarak satıldığı takdirde (masraflar hariç) bilet gelirinin yüzde 60’ı bir sonraki sezon kombine yenilemesinde indirim olarak uygulanacaktır. 

FENERBAHÇE

Fenerbahçe'den Galatasaray maçı öncesi taraftarlara çağrı!                                            

Fenerbahçe, 22 Ekim'de Galatasaray'la deplasmanda oynayacağı maç için taraftarlarına çağrıda bulundu.                   süper lig'in 9. haftası galatasaray-fenebahçe derbisine sahne olacak. Bu maç öncesinde sarı lacivertliler,  resmi internet sitesinden taraftarlarına deplasman biletleri ile ilgili açıklama yaptı.                                                                                   İşte Fenerbahçe'nin derbi açıklaması:


Profesyonel Futbol Takımımız, Süper Lig İlhan Cavcav Sezonu 9. Hafta maçında 22 Ekim 2017 Pazar günü saat 19:30’da Türk Telekom Stadyumu'nda Galatasaray ile karşılaşacaktı.Karşılaşmada misafir takım taraftarlarına ayrılan biletlerin, İl Güvenlik Kurulu kararlarınca kulübümüz tarafından dağıtılma zorunluluğu olup, dağıtım işlemi taraftarlarımızın kulübümüze yaptıkları yazılı başvuru sırasına göre kongre üyeleri öncelikli olmak kaydıyla gerçekleştirilmekte ve taraftarlarımıza ayrılan tüm biletler, yoğun ilgi nedeniyle tükendiğinden bugünden itibaren başvuru kabul edilmemektedir. Bilet için müracaat eden taraftarlarımıza, müracaat sırasına göre kulübümüz tarafından geri dönüş sağlanacaktır.

Ayrıca taraftarlarımızın Türk Telekom Stadyumu'na gidiş prosedürüyle ilgili bilgilendirmeler önümüzdeki günlerde resmi kanallarımız aracılığıyla yapılacaktır.

Konuyla ilgili taraftarlarımızın göstermiş oldukları yoğun ilgiden ötürü teşekkür ederi

Ceviz Kurabiye Tarifi

  Ceviz Kurabiye Tarifi İçin Malzemeler 1 paket tereyağı veya margarin 1 adet yumurta 4 yemek kaşığı şeker 1 paket vanilya, kabartma tozu Al...