BMW‘nin son duyurularının çoğu, i4 sedan ve iNext SUV gibi elektrikli otomobiller hakkındaydı. Alman otomotiv devi, bu sefer, hidrojen-elektrik teknolojisini ana akım haline getirmeyi amaçlıyor. Şirketin, deneysel bir SUV için geliştirdiği güç aktarma sistemi hakkında yepyeni detaylar paylaşıldı.
BMW için yeni bir deneyim değil
Hidrojen yakıt hücreli otomobil konsepti, bunu, 2000’lerin ortalarında 7-Serisi üzerinde deneyen BMW için yeni bir şey değil. Şirket, şimdi, mevcut X5’in hidrojen yakıtlı versiyonu üzerinde çalışıyor. BMW, geçen Eylül ayında düzenlenen Frankfurt Otomobil Fuarı’nda i Hydrogen Next ürününü tanıtmıştı. O zamandan bu yana, otomobilin performansı hakkında daha fazla bilgi verildi. Yakıt pili tek başına 125kW güç üretirken, ilave bir ‘tepe güç pili’ toplam 275kW sistem çıkışı sağlamak için hızlanabiliyor.Araştırma ve Geliştirme BMW AG Yönetim Kurulu Üyesi Klaus Fröhlich konuyla ilgili olarak “Müşterilerin dünya çapında mobilite gereksinimlerinin tamamını karşılayan tek bir çözüm olmadığından, gelecekte çeşitli güç aktarma sistemlerinin olacağına inanıyoruz. Hidrojen yakıt teknolojisi, uzun vadede portföyümüzün dördüncü ayağında yer alabilir.” açıklamalarında bulundu.
Şu an için hidrojen dolum istasyonu eksik
Şirket, hidrojen yakıt hücresi teknolojisi ile çalışan bir üretim aracı sunmadan önce biraz zaman gerektiğini söylüyor. “Bizim görüşümüze göre, bir enerji taşıyıcısı olarak hidrojen, rekabetçi bir fiyata yeterli miktarlarda üretilmelidir. Hidrojen daha sonra esas olarak uzun mesafeli ağır hizmet taşımacılığı gibi uygulamalarda kullanılacaktır. BMW ayrıca şu anda ‘kapsamlı bir hidrojen dolum istasyonu ağının da eksik olduğunu’ belirtiyor.
Sistem dört ana bileşenden oluşuyor. Kombine yaklaşık 13 kilo hidrojen depolayan iki tank, elektrik üreten bir yakıt hücresi, bir elektrik motoru ve bir pik güç pili. Yakıt hücresi, tanklarda depolanan hidrojeni ve elektrik üretmek için havadan emdiği oksijeni kullanıyor. Ardından tahrik tekerleklerini döndürmek için elektrik motoruna gönderiyor.
Ayrıca, gerektiğinde geçici bir hızlanma artışı sağlayan tepe gücü pilini de şarj ediyor. BMW, sistemin çıkışını 170 beygir gücünde sabitledi. Ancak artış işlevi devreye girdiğinde bu rakam 374’e yükseliyor. Araç, zararsız su buharı yaydığı için sıfır emisyonlu olarak kabul ediliyor. Bunun yanı sıra tanklara yakıt ikmali üç ila dört dakika sürüyor.
Toyota ve BMW işbirliğinde
Araç, ilk olarak 2022 sürümünde pilot program olarak başlayacak. BMW talep ve pazar koşullarına bağlı olarak 2025’ten sonra bir üretim modeli planlıyor. 2013 yılından bu yana, Toyota ve BMW güç aktarma sistemleri ve hidrojen yakıtlı araçları için modüler bileşenlerin geliştirilmesinde işbirliği yapıyor. Dolayısıyla Toyota da projeye dahil oldu.