Sebze köftesi tarifi için öncelikle kabuklarını soyduğumuz soğanı ince ince doğrayalım ve bir kenara alalım.
Çekirdeklerini çıkardığımız kırmızı kapya biberi de küçük küçük doğrayalım ve bir kaseye alalım.
Havucun kabuklarını soyarak rendeleyelim. Ardından suyunu sıkalım ve onu da bir kenara alalım. Kabağı da aynı şekilde rendeleyerek suyunu sıkalım.
Uygun bir kaba yumurtaları alalım.
Üzerine mısır unu, tuz ve karabiberi ekleyerek güzelce çırpalım.
Hazırladığımız sebzeleri yumurtalı karışıma ilave edelim. Spatula ile güzelce karıştıralım.
Kızartmak için uygun bir tavaya sıvı yağ alalım ve kızdıralım.
Kızan yağa hazırladığımız harçtan 1’er kaşık koyalım. Köftelerimizi orta ateşte kontrollü bir şekilde pişirelim.
Pişen köfteleri kağıt havlu serdiğimiz tabağa alarak fazla yağının süzülmesini sağlayalım. Tüm harç bitene kadar köftelerimizi kızartmaya devam edelim.
Tüm harç bittikten sonra sebze köftelerimiz servise hazır. Yanında yoğurtla servis edebilirsiniz. Afiyet olsun!
Karıştırma kabına yumurtaları, yoğurdu, unu, tuzu, karabiberi, kabartma tozunu alarak tel çırpıcı ile karıştıralım.
Üzerine rendelenmiş patates, doğranmış kapya biber, yeşil biber, ince kıyılmış maydanoz, küçük küçük doğranmış beyaz peyniri ekleyerek spatula ile karıştıralım.
Ocağa aldığımız tavaya sıvı yağı alarak her yerinin yağlanmasını sağlayalım.
Üzerine hazırladığımız harcın yarısını boşaltarak düzeltelim.
Tost peyniri dilimlerini de harcın üzerine yerleştirerek kalan harcı boşaltalım ve üzerini düzelttikten sonra tencerenin kapağını kapatalım.
Kısık ateşte kekimizi pişirelim. Bu aşamada spatula ile ara ara pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.
Alt kısmı kızaran keki düz bir kapak yardımı ile ters çevirelim ve kapağını kapatarak bu yüzeyini de aynı şekilde pişirelim.
Her iki yüzeyi de güzelce kızaran ve pişen tavada tuzlu kekimiz servise hazır. Afiyet olsun!
Sony, PlayStation tarafında Dualsense ile pek çok yeni özellik sunuyor. Geçtiğimiz aylarda üst üste yeni patentler alan şirket, bu patentler sayesinde oyun deneyimini artırmayı planlıyor. Yeni Dualsense ile sunduğu tetik direnci ve titreme algoritması ile kontrolcüyü yüksek seviyelere çıkaran Sony, şimdi ise devrimsel bir teknolojinin peşinde. Haberin detaylarına hep birlikte göz atalım.
Sony, Dualsense ile oyundaki sıcaklığı iletecek patenti satın aldı!
Sony’nin satın aldığı patent ile Dualsense, oyunda bulunduğunuz ortamın ya da tuttuğunuz bir nesnenin sıcaklığını oyuncuya iletebilecek. Patente göre mevcut PS5 DualSense kontrolcülerinde kullanılan plastiğin yerini deforme olabilen bir elastik sensör veya jel benzeri bir malzeme alacak. Bu sayede Dualsense, bulunduğunuz ortamdaki sıcaklığı oyuncuya yansıtabilecek.
Özellikle kontrolcü kısmında Dualsense ile yepyeni teknolojiler sunan Sony, bu konuyu oldukça ciddiye alıyor gibi gözüküyor. Tetik direnci kısmında oldukça iyi işler başaran şirket, aynı durumu yüzme, toprak alanda araç sürme gibi farklı alanlarda farklı titreşimler sunarak oyun deneyimini oldukça artırdı. Özellikle Call of Duty oyunlarında oldukça dikkat çeken her silaha farklı tetik direnci özelliği bu duruma doğrudan etkili oldu.Yine de patentinin alınması bu özelliğin kesinlikle geleceği anlamına gelmediğini belirtelim. Sony son zamanlarda pek çok yeni patent aldı ve bu patentlerin hiçbiri gerçekleşmese bile şirketin ilerlemek istediği yol açısından oldukça bilgi verici durumda. Bunlar arasında daha sezgisel ebeveyn denetimleri için patent, reşit olmayan PlayStation VR kullanıcılarının yetişkinlere yönelik içeriğe erişmesini engelleyen bir sistem gibi özellikler bulunuyor.
Türkiye’deki otomobil fiyatları her geçen gün artıyor. Bunun en büyük nedeni ise ne yazık ki artan dolar kuru ve ülkemizdeki yüksek vergi oranları. Tam anlamıyla “korkunç” olarak tanımlanan bu piyasa şartlarında birkaç model, sahip olduğu özellikler ve fiyat ile öne çıkmayı başarıyor. Chery’nin Omada modeli ise bunlardan biri. Mart ayında Türkiye pazarında satışa sunulan yeni seri, farklı otomobil segmentlerini tek bir gövdede sunarak, “Cross” araçların geleceğine bugünden hazırlıklı olduğunu gösteriyor. Geleneksel sedan, SUV ve MPV özelliklerini bir arada sunanChery Omadakullanıcıların değişen gereksinimlerine yanıt veriyor. İşte ayrıntılar…
Chery Omada, kullanıcılarına neler sunuyor?
Chery Omada 5, “cross platform, cross işlev ve cross tasarım” gibi özelliklere sahip bir model olarak pazarın yeni gereksinimlerini karşılama amacı ile ortaya çıkarıldı. Genç kullanıcılara daha fazla sürüş keyfi sunması ve genç kullanıcıların isteklerine, gereksinimlerine tam olarak cevap vermesiyle dikkat çekiyor. Chery’nin Omada olarak adlandırdığı seri, kurulduğu andan itibaren, pazarı derinlemesine analiz etmek ve kullanıcıların ihtiyaçlarını anlamak için dünya genelinde 20’nin üzerinde ülkede/bölgede 1.000’in üzerinde anket gerçekleştirdi.
“Kullanıcı odaklı ve küresel modeli birlikte yaratma” konseptiyle, tüm dünyadaki kullanıcılardan gelen gerçek geri bildirimlere dayanarak, tasarım, güç-aktarma sistemleri, teknoloji yapılandırması ve hatta ürün ismi dahil olmak üzere pek çok önemli süreç, bu veriler doğrultusunda şekillendirildi. Ayrıca “Art In Motion” tasarım konsepti de yine kullanıcılardan elde edilen geri bildirim doğrultusunda oluşturuldu.Hatta OMODA ismi bile dünya çapında 600’ün üzerinde öneri arasından, yine kullanıcılar tarafından seçildi. OMODA, “Modern” yaşam tarzı nedeniyle güzel görünümü ve ileri teknoloji algısını ön plana çıkarıyor. Kullanıcıların birlikte yaratma ruhunu temsil ediyor, ayırt edici, şık ve geleceğin ileri teknolojisini, moda trendine yönelik benzersiz anlayışı gösteriyor
Tesla uzun zamandır elektrikli arabalarını uygun fiyatlı yapmaya çalışıyor. Ancak hem ABD-Çin arasındaki gerilim hem de lityum bazlı bataryaların zamlanması, Tesla için yeni zorluklar yarattı. Şirket artık demir bazlı lityum demir fosfat (LFP) pillerinin kullanımını genişletmeye hazırlanıyor.
Tesla, lityum demir fosfat (LFP) pil teknolojisine geçiş yapacak
Tesla CEO’su Elon Musk, Çinli tedarikçiler tarafından popüler olarak tercih edilen, lityum demir fosfat (LFP) pil teknolojisinin kullanımını savunuyor. Elektrikli otomobil devi, araçlarında daha ucuz demir bazlı piller için harekete geçti.
ABD ile Çin arasındaki gerilimler, Çinli tedarikçilerin ABD’de pil fabrikaları kurmasını zorlaştırdı. Bu yüzden Tesla da farklı bir pil teknolojisini yaygınlaştırmak istiyor. Son raporlar, Semi adlı elektrikli kamyonlarda LFP pillerinin kullanılacağını ortaya koydu.Tesla’nın “orta ölçekli modeller” olanModel 3veModel Yiçin LFP pillerini kullanmak istediği belirtildi. Bu, hem daha fazla araç üretilebileceği hem de daha uygun fiyatlı olabileceği anlamına geliyor. Ayrıca motor gücü konusunda daha küçük olacak53 kWh’lı yeni modelde bu pil yer alacak. Model Y ve Model 3’de 75 kWh olduğunu belirtelim.
Tesla şu anda Model 3 ve Model Y’lerin çoğunda nikel bazlı pilleri tercih ediyor. LFP hücreleri, nikel bazlı hücrelerden daha büyük ve ağır olmasına rağmen daha az enerji harcıyor. Ayrıca yangın konusunda daha az riskli.Tesla, LFP pillerini ABD’de fabrikası olmayan Çinli CATL firmasından temin ediyor. Ancak şirketin bir diğer ortağı olan LG Energy Solution, ABD’deki fabrikasında LFP pilleri üretmeyi planlıyor. Şirket ayrıca Meksika gibi çevre ülkelerden de bu pili satın almak istiyor.
Vivo, geçtiğimiz yıl kullanıcıların beğenisine sunduğu Vivo Pad’inhalefi üzerindeki çalışmalarına son hız devam ediyor. Tabletle ilgili bugüne dek fazla detay ortaya çıkmadı ve bu nedenle akıllarda nasıl bir deneyim sunacağına dair birçok soru işareti var. Ancak son dönemde ortaya çıkan sızıntılarla bu durum yavaş yavaş değişmeye başladı. Peki cihaz kullanıcılara neler sunacak? İşte Vivo Pad 2 özellikleri!
Vivo Pad 2 kilit özellikleri belli oldu
Vivo‘nun fiyat performans odaklı yeni tablet VivoPad2 için geri sayım artık başladı. Son olarak sektörde sızıntılarıyla bilinen Digital Chat Station, cihazla ilgili yeni teknik detayları paylaştı. Buna göre tablet, 8 GB / 16 GB RAM ve 128 / 256 / 512 GB dahili depolamayla kullanıcıların karşısına çıkacak. Bunun dışında 44W hızlarında şarj olan bir bataryaya sahip olacak.
Vivo Pad 2 12 inç 144 Hz yenileme hızı sunan LCD bir panelle gelecek. Öte yandan MediaTek Dimensity 9000 işlemcisinden güç alacak. 4 nm fabrikasyon süreciyle üretilen yonga seti; 1x 3.05 GHz ARM Cortex-X2, 3x 2.85 GHz ARM Cortex-A710 ve 4x 1.8 GHz ARM Cortex-A510 çekirdeklerine ek olarak Mali-G710 MC10 grafik birimine ev sahipliği yapacak. Cihazla ilgili sızıntılar şimdilik bu kadar, önümüzdeki süreçlerde daha fazla detayın ortaya çıkması bekleniyorKullanıcılara fikir vermesi açısından geçen yıl tanıtılan Vivo Pad modelinin teknik özellikleri şöyle;
Otomotivsektöründeki hareketliliğin arttığı bu dönemde otomobil fiyatları zirve yaptı. Çip krizi, pandemi ve döviz kuru nedeni ile artan fiyatlar, vatandaşların elini kolunu bağlamaya başladı. Peki 1998 yılından bu yana otomotiv sektöründe boy gösteren ve ülkemizde de sıklıkla tercih edilen Ford Focus 2022-2023 yılı fiyatları ne durumda? Sizler için derledik…
Ford Focus özellikleri ve 2022-2023 fiyat listesi
Ford Focus, daha önce Trend X ve Titanium olmak üzere iki donanım paketi ile sürücü karşısına çıkıyordu. Nisan 2023 itibariyle satışta paketlerin Trend X, Titanium, Titanium X ve Active, ST-Line olduğunu belirtelim. Giriş seviyesi olarak nitelendirilen pakette trafik levhası tanıma, adaptif hız kontrol, aktif park asistanı, geri görüş kamerası gibi güvenlik özelliklerinin büyük bir kısmı mevcut değil.
Otomobilde 1.5L Ti-VCT 123PS, 1.5L EcoBlue 120PS, 1.5L Ecoblue 115PS ve 1.0L mHEV EcoBoost 125PS motor seçenekleri mevcut. Bunun dışında kullanıcıların tercih edebileceği benzinli, dizel ve dizel-hibrit opsiyonları mevcut.Ford Focus 2022-2023 fiyat listesi
Model Yılı
Donanım Seviyesi
Gövde
Motor
Şanzıman
Yakıt
T. Edilen Anahtar Teslim Fiyatı
T. Edilen Kampanyalı Anahtar Teslim Fiyatı (TL-Peşin)
Elektrikli otomobil dünyasının en önemli isimlerinden birisi olan Tesla, hiç kuşkusuz CEO’sundan tasarımına düzenli olarak gündemde kalmaya devam ediyor. Şirket, yazılım hatalarından ilginç kazalarına kadar birçok kez eleştirilmişti. Ancak ortaya atılan son iddia, büyük bir soru işaretini doğurdu. “yok artık” dedirtti.
Tesla çalışanları, arabada kaydedilen hassas görüntüleri paylaştı
Yüksek donanımıyla özellikle geçtiğimiz yıllarda önemli bir yükselişe imza atan Tesla araçları, dünyanın birçok yerinde kullanılmaya devam ediyor. Şirket, her zaman mahremiyeti ilke edindiğini belirtiyor. Ancak Reuters’te yer alan bir iddia, bu durumun tam tersini söylüyor.
Bilindiği üzere Tesla araçlarında, kullanımı kolaylaştırmak ve deneyimi arttırmak için bir araç içi kamera bulunuyor. Yer alan iddiaya göre özellikle 2019 ile 2022 yılları arasında Tesla çalışanları, arabada kaydedilen görüntüleri çeşitli arenalarda paylaşıyor.Yapılan paylaşımda eski bir çalışanın da sözlerine yer veriliyor. İddiaya göre görüntüler sohbet odalarında da paylaşılıyor. Paylaşılan içeriklerde kaza anlarından kişilerin özel anlarına kadar birçok görüntü mevcut. Bu konuda Tesla henüz bir açıklama yayınlamadı. Ancak “Müşteri Gizliliği Bildirimi“nde kamera kayıtlarının anonim kalacağını ve şirketle bağlantılı olmadığı yazıyor.
Öte yandan Tesla, birçok kez otomobilleri geri çağırma hamlesini yaptı. Geçtiğimiz ay ortaya çıkan bir rapora göre şirket, 2018 yılından bu yana 3 milyon 400 bin aracı geri çağırdı. Ek olarak şirket, geçtiğimiz yılın son günlerinde yüzde 60,2’lik bir düşüş yaşamıştı. Yatırımcılar tarafından ise bunun nedeni olarak Musk’ın Twitter’a artan ilgisi ve akabinde Tesla’ya çok vakit ayırmaması gösteriliyor.